וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ת"א: המעו"ף עולה ב-1.4%

מיכאל רוכוורגר

30.9.2007 / 16:08

האווירה החגיגית בתל אביב נמשכת: תל אביב 100 מוסיף 1.4%. הנדל"ן עולה ב-2.3% ואפריקה מזנקת ב-3.8%

הבורסה לניירות ערך בתל אביב סיימה את יום המסחר הראשון של השבוע - והאחרון של חודש ספטמבר ושל הרבעון השלישי של השנה - בעליות שערים של המדדים המובילים. מדד המעו"ף עלה ב-1.36% לרמה של 1,146 נקודות, מדד תל אביב 100 הוסיף 1.36% גם כן, לרמה של 1,110 נקודות, מדד התל-טק עלה ב-2.9% ומדד הנדל"ן הוסיף 2.5%. מחזור המסחר היה היום נמוך יחסית, והסתכם ב-1.2 מיליארד שקל.

העליות בתל אביב נרשמו היום במהלך כל יום המסחר, כשהן באות על רקע ירידות שערים מתונות של המדדים המובילים בארה"ב ביום שישי האחרון, לאחר יומיים של עליות נאות וכן על רקע סיום מסחר במגמה מעורבת בבורסות אסיה.

מדד המעו"ף סיים את הרבעון השלישי בעלייה של כ-3%, כשהוא רחוק משיאו בסוף יולי בכ-1.8% בלבד. מדד תל אביב 100 הוסיף ברבעון השלישי 0.7% ואילו מדד הנדל"ן 15 ירד ברבעון השלישי ב-9.6%.

בדומה לשבוע שעבר, גם השבוע יתנהל המסחר רק עד יום שלישי, בשל חול המועד סוכות ושמחת תורה, כשבנוסף לכך הוא יסתיים בכל אחד מהימים בשעה 14:45.

באפיק הסולידי, שעריהן של איגרות החוב הממשלתיות הלא צמודות מסוג שחר עלו היום בכ-0.36% - והן נסחרות כעת בתשואה של 5.58%. לראשונה מאז השקתו בפברואר השנה, יתבצע מחר עדכון חצי שנתי של מדד התל בונד 20, הכולל את 20 סדרות האג"ח עם ההיקף הגדול בבורסה. מהמדד ייפרדו סדרות של איגרות החוב של הפועלים, הנפקות אג"ח 22, סלקום אג"ח ב', דיסקונט השקעות אג"ח ג' ולאומי מימון אג"ח 177.

את מקומן של אותן הסדרות יתפסו פז נפט אג"ח ב', דיסקונט השקעות אג"ח ו', אמות אג"ח א' וחברה לישראל אג"ח ו'.

בשוק המט"ח המשיך הדולר לאבד גובה בסוף השבוע, בהתאם למגמה בכל העולם לאחר הורדת הריבית בארה"ב. הדולר נחלש ב-0.4% ושערו היציג נקבע על רמה של 4.013 שקלים. היום לא התקיים המסחר בדולר, אך המסחר באופציות על הדולר שיקף ירידה נוספת לדולר.

המצב המקרו-כלכלי במשק ממשיך להיות יציב. בשבוע שעבר הותיר נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, את הריבית לטווח קצר על 4% - לאחר 2 הורדות רצופות של 0.25%. בבנק ישראל טוענים כי הותרת הריבית על כנה עומדת בקנה אחד עם יעד יציבות המחירים ב-12 החודשים הקרובים.

אי שינוי הריבית והותרתה על רמה נמוכה יחסית נתפסת כבשורה חיובית עבור המשקיעים - אשר בשל הריבית הנמוכה עשויים לראות בהשקעה בבורסה אלטרנטיווה קורצת יותר להשקעה.

עם זאת, נראה כי המשקיעים באחד העם ימשיכו להיות סלקטיוויים וזהירים בקבלת החלטות ההשקעה, ויעקבו בדריכות אחר ההתפתחויות בשוקי העולם בכלל ובבורסות ארה"ב בפרט - האחרונות יכתיבו את הטון לשאר השווקים.

נראה כי החששות מפני התפשטות משבר האשראי העולמי, גם אם קצת התמתנו לאחרונה, טרם נעלמו כליל והם ממשיכים לתת את אותותיהם בתחזיות הכלכליות העתידיות של הגופים הפיננסיים השונים ברחבי העולם. בנק ההשקעות האמריקאי גולדמן סאקס פירסם בסוף השבוע האחרון תחזית צמיחה קודרת למדי לארה"ב, ליפאן ולאירופה.

בנק ההשקעות האמריקאי הנמיך את תחזית הצמיחה שלו לכלכלת ארה"ב לשנת 2008 ל-1.8%, לעומת תחזית קודמת שעמדה על 2.6%. כמו כן, קיצץ גולדמן סאקס את תחזית הצמיחה לארה"ב לשנת 2007 ל-2%, לעומת 2.1% בתחזית קודמת.

בארה"ב מתחזקות ההערכות לפיהן הבנק הפדרלי יבצע הורדה נוספת של הריבית, בפגישתו הקרובה ב-31 באוקטובר. חיזוק לכך ניתן לראות במסחר על החוזים העתידיים על הריבית.

החוזים העתידיים מצביעים כעת על סבירות של 86% שהבנק הפדרלי יוריד את הריבית ל-4.5% באוקטובר, ועל סבירות של 65% שהבנק יחליט על הורדה נוספת של הריבית, ל-4.25%, עד ל-11 בדצמבר.

בסוף השבוע הסתיים המסחר בארה"ב בירידות שערים מתונות של המדדים המובילים. מדד הנאסד"ק ירד ב-0.4%, אך השלים עלייה שבועית של 1.1%. מדד דאו ג'ונס איבד 0.1%, אך בסיכום השבועי עלה ב-0.6%.

מדד ה-S&P 500 נחלש ב-0.3%, כשהוא מוסיף 0.1% בשבוע האחרון. באפיק הסולידי, שעריהן של איגרות החוב של ממשלת ארה"ב ל-10 שנים עלו קלות, ב-0.006%, והן נסחרות כעת סביב תשואה של 4.579%.

בבורסות אסיה נרשמה בסוף השבוע מגמה מעורבת, המלווה בעליות של מניות מגזרי האנרגיה והכרייה. בורסת טוקיו ירדה ב-0.3%, בורסת הונג קונג עלתה ב-0.4% ואילו בורסת סיאול הוסיפה 0.1%.

בורסת שנחאי זינקה ב-2.5%. הזינוק בבורסת שנחאי הגיע בעקבות התחזיות של ממשלת סין, כי הכלכלה המקומית תצמח ב-11.6% השנה.

בקרב המניות באחד העם, דלק נדל"ן מקבוצת דלק, שבשליטת יצחק תשובה, עלתה ב-3%. ברקע עדיין מרחפים החששות מהתפוצצות עסקת הענק עם ילמולי השווייצית, עסקה הצפויה להיסגר במהלך חודש אוקטובר.

אפריקה ישראל זינקה ב-5.24%. החברה הבת של אפריקה, אפי פיתוח, המרכזת את פעילות הנדל"ן של אפריקה ברוסיה ונסחרת בבורסה הראשית של לונדון, חתמה על השכרה של יותר מ-8,500 מ"ר שטחי משרדים לגופים בינלאומיים גדולים. זאת, במרכז העסקים "4 הרוחות", אותו הקימה עם שותפים במוסקווה. דמי השכירות השנתיים הממוצעים במרכז העסקים נאמדים בכ-1,500 דולר למ"ר.

גזית גלוב עולה בכ-1.9%. החברה השלימה גיוס של כ-515 מיליון שקל - 315 מיליון שקל יותר ממה שתיכננה - באמצעות הרחבת 2 סדרות איגרות החוב הקיימות. בנוסף לכך, היום קיבלה גזית גלוב המלצות חיוביות מכלל פיננסים בטוחה ומחלקת המחקר של בנק הפועלים.

קרדן אנ.וי עלתה היום ב-4.3%. חברת ג'.טי.סי פולין שבשליטתה השלימה היום מכירת בניין בבוקרשט, רומניה, לפי שווי של כ-120 מיליון יורו.

דיסקונט השקעות, מקבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר, עלתה ב-2%. החברה השלימה את השלב השני של העסקה, אשר במסגרתה מכרה כ-5.7% מהון המניות של רשת שופרסל לקבוצת ברונפמן-פישר, תמורת כ-65 מיליון דולר.

מדד הבנקים ירד היום ב-0.6% בהשפעת מניות הבנקים הגדולים, הפועלים ולאומי. מניית פועלים ירדה ב-0.63%, ולאומי איבדה כ-1.5%.

היום פורסם כי דוד עזריאלי, באמצעות חברת קנית השקעות הפרטית שבשליטתו, מנהל שוב מגעים מתקדמים לרכישת 20% מחברת כרטיסי האשראי לאומי קארד, שמצויה בשליטה מלאה של בנק לאומי, תמורת כ-350 מיליון שקל.

בקרב המניות הדואליות, טבע, עלתה ב-0.2%. החברה קיבלה ביום שישי בלילה את אישור בית המשפט הפדרלי לערעורים בארה"ב לחזור ולשווק את תרופת ה-Famvir - הגרסה הגנרית ל-Famciclovir, המיועדת לטיפול אנטי ויראלי בהרפס באיברי המין.

כמו כן, הגיעה טבע להסדר מול חברת גלקסו-סמית'קליין, שיאפשר לה למכור בארה"ב גרסות גנריות ל-3 תרופות לסוכרת, החל ב-2012.

אלביט מערכות הוסיפה 1.7%. החברה דיווחה היום על הזמנה שקיבלה מחיל האוויר הישראלי, להספקת מערכות חימוש מונחה לייזר, תמורת כמה מיליוני דולרים.

אלווריון, יצרנית ציוד ה-WiMax - טכנולוגיה לתקשורת אלחוטית למרחק של מספר קילומטרים - עלתה ב-1.3%.

אתר האינטרנט Unstrung דיווח מפי שני מקורות אנונימיים ביום שישי האחרון, כי אלווריון ביחד עם חברה נוספת, נחשבות למועמדות העיקריות לרכישה בידי ענקית התקשורת האמריקאית סיסקו סיסטמס. סיסקו נסחרת בבורסת נאסד"ק שבניו יורק לפי שווי שוק של כ-202 מיליארד דולר.

יצרנית השבבים טאואר סמיקונדקטור עלתה ב-6.5%. בסוף השבוע שעבר דיווח אתר האינטרנט Times EE, כי החברה מנהלת מגעים לשיתוף פעולה עם 2 חברות שבבים בהודו - Semlndia ו-HSMC.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully