וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות המשבר: בנק המשכנתאות הבריטי נורתרן רוק ממשיך להלוות בחוסר אחריות ללקוחות

סוכנויות הידיעות

30.9.2007 / 16:57

הבנק ממשיך לאשר משכנתאות ללווים בדרגת סיכון גבוהה, דיווח "גארדיאן"



בנק המשכנתאות הבריטי הכושל נורתרן רוק (סימול NRK.L) ממשיך לאשר משכנתאות ללווים בדרגת סיכון גבוהה, ומאפשר לרוכשי בתים ללוות סכום הגדול עד פי שישה מהכנסתם השנתית; כך דיווח העיתון הבריטי "גארדיאן".



מרבית המלווים בבריטניה הקשיחו את תנאי האשראי ללווים, לאחר שנורתרן רוק הגיע אל סף פשיטת רגל מוקדם יותר החודש, בעקבות קשיי נזילות - והבנק המרכזי של בריטניה נאלץ להזרים לו מיליארדי דולרים כדי למנוע את קריסתו.



חברות משכנתאות הסאבפריים (הלוואות ללווים בעייתיים) הפסיקו מאז לאשר את מרבית ההלוואות, ורוב הבנקים המסחריים מתמקדים כעת בלקוחות בעלי היסטוריה טובה בתחום האשראי.



נורתרן רוק מסר בתגובה כי רק לקוחות בעלי היסטוריית אשראי איכותית זכאים למשכנתאות במכפילי שכר גבוהים.



מניית נורתרן רוק נפלה ביום שישי ב-7%, על רקע דיווחים כי היקף המימון שהזרים הבנק המרכזי של בריטניה לבנק מתקרב ל-8 מיליארד ליש"ט (16 מיליארד דולר). מספר מומחים העריכו כי היקף האשראי צפוי להגיע ל-10 מיליארד ליש"ט (20 מיליארד דולר) בימים הקרובים.



העיתון הבריטי "טלגרף" דיווח היום כי משרד האוצר של בריטניה העניק אור ירוק לקרן סרברוס, מבעלי בנק לאומי, לפתוח במגעים לרכישת נורתרן רוק.



נציגי הקרן נפגשו בשבוע שעבר עם ג'ון קינגמן - הממונה מטעם האוצר הבריטי על מימון החירום שניתן לנורתרן רוק - כדי לדון ברכישה אפשרית של הבנק. פגישות עם מריל לינץ', המייעץ לנורתרן רוק, צפויות להתקיים בימים הקרובים.



עוד דיווח "טלגרף" כי משרד האוצר הבריטי אישר גם לקרן הגידור האמריקאית ג'יי.סי פלאוורס לפתוח במגעים לרכישת נורתרן רוק, וכי הבנק הבריטי לויד'ס TSB אף הוא שוקל להתמודד על רכישת נורתרן רוק.



הן ג'יי.סי פלאוורס והן לויד'ס TSB מעוניינים להותיר את נורתרן רוק כמיקשה אחת. סרברוס, לעומתם, מעוניינות רק בתיק המשכנתאות של הבנק, מתוך הערכה כי תוכל לרכוש את תיק המשכנתאות במחיר נמוך משוויו בפועל, ולגרוף רווחי עתק.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully