וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השערוריה הפיננסית בשוודיה הגיעה לקיצה: הרגולטור הורה לבנק ההשקעות קרנגי לפטר את המנכ"ל ואת מועצת המנהלים

סוכנויות הידיעות

30.9.2007 / 18:32

על בנק ההשקעות הוטל הקנס המקסימלי בגין ניפוח רווחים ממסחר; רישיונו לא בוטל



אחת השערוריות הפיננסיות הגדולות ביותר אליהן נקלעה שוודיה הגיעה לקיצה ביום שישי, לאחר שהרגולטור הפיננסי במדינה הטיל על בנק ההשקעות קרנגי עונש חסר תקדים, שכולל קנס והוראה להחליף את המנכ"ל ואת כל מועצת המנהלים.



ה-FSA, הרגולטור הפיננסי בשוודיה, קרא להחלפת מנכ"ל קרנגי, סטיג וילהלמסון, והטיל על הבנק קנס של 50 מיליון קרנות שוודיות (7.7 מיליון דולר) - הקנס המקסימלי - בגין ניפוח רווחים ממסחר. עם זאת, הרגולטור נמנע מהשעיית רישיון הבנק, צעד ממנו חששו בשוק. המשקיעים קיבלו את ההחלטה של ה-FSA בתחושת הקלה, ומניות הבנק עלו ב-8.6% בשטקוהולם.



ה-FSA קבע כי "ליקויים חמורים" התגלו בניהול פעילות בנקאות ההשקעות של קרנגי. לפני ארבעה חודשים פיטר בנק ההשקעות שלושה עובדים מיחידת המסחר, משום שניפחו את הרווחים ממסחר ב-630 מיליון קרונות שוודיות (97.3 מיליון דולר) מאז 2005.



ממשלת שוודיה אמרה כי תבחן את תפקידו של קרנגי כיועץ בתוכנית ההפרטה הגדולה ביותר בהיסטוריה של שוודיה, זכות יוקרתית שקיבל הבנק מהמדינה לפני חודשיים בלבד.



במסיבת עיתונאים, אמר קרנגי כי יבחן את הפסיקה של ה-FSA. "אנו רואים את הפרשה באור שונה מה-FSA. אנו נבחן את ההחלטה ונשקול ערעור".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully