וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגע לפני תוכנית ניוד המספרים: יותר מ-60% מלקוחות אורנג' וסלקום יחסכו כסף אם יעברו לחברה אחרת

בר חיון

30.9.2007 / 18:28

מחר במהדורה המודפסת של TheMarker: למי כדאי להתחייב לשלוש שנים, כל המבצעים של חברות הסלולר



בעוד חודשיים תצא לדרכה רפורמת ניוד המספרים שתאפשר ללקוחות לעבור בין חברות הסלולר מבלי לוותר על מספר הטלפון שלהם. הסרת חסם המעבר העיקרי אמורה לעורר את השוק המנומנם לתחרות ערה, אבל ספק אם כך יקרה.



במאמץ של הרגע האחרון, מעמיקות חברות הסלולר את מבצעיהן, תוך שהן מחייבות את הצרכנים ל-36 חודשים. בינתיים המהלך מוכיח את עצמו: רק באחרונה דווח ב-TheMarker שכ-29% מנויי סלקום כבר מחויבים לתוכניות של 36 חודשים, וכי גם בפרטנר עולים בחודשים האחרונים שיעורי המנויים המחויבים.



הדילמה הצרכנות ברורה: שלוש שנים הן נצח במונחי שוק הסלולר ועסקות ארוכות טווח עלולות לא להשתלם, מצד שני אם רפורמת ניוד המספרים לא תטלטל את השוק כמצופה, ייתכן שמי שלא יצטרף למבצעים היום, יתחרט על כך מחר.



ואולם, בדיקה של TheMarker וחברת פלאזול מעלה, כי המבצעים, גם אם הם נראים מאוד
אטרקטיוויים, לא תמיד משתלמים. כך, למשל, המבצעים של אורנג' וסלקום, מתאימים יותר לצרכנים "כבדים" שחשבונם החודשי הוא 200 שקל ומעלה - סכום הגבוה מהממוצע החודשי; גם אורנג' וגם סלקום מחייבות את הצרכנים לרכוש ולשלם מדי חודש על חבילת גלישה - גם אם לא עשו בה כל שימוש. בפלאפון הלקוחות אומנם מקבלים מכשיר בחינם, אבל מתחייבים לחבילות דקות שהתעריפים בהן גבוהים מאלה שבחבילות מחוץ למבצע ומי שלא ממצה את החבילה, עלול לגלות כי הוא משלם על המכשיר שקיבל בחינם.



בפלאזול ממליצים שלא להתחייב לתכניות ארוכות טווח ומשערים כי גם אחרי שתכנס לתוקפה תוכנית ניוד המספרים יציעו החברות מבצעים אטרקטיוויים, אך בד בבד מדווחים כי עוד טרם נכנסה לתוקפה, כבר מחוללת הרפורמה שינויים בשוק: כבר היום המעבר בין חברות הסלולר יכול לחסוך לצרכנים למעלה משליש מחשבון הסלולר החודשי.

החברה ניתחה דו"חות חשבוניים של למעלה מ-3,000 לקוחות שהצטרפו אליה בחודש האחרון. מניתוח הדו"חות עולה כי 64% מלקוחות אורנג' יחסכו בממוצע 35% מהעלות החודשית שלהם אם יעברו לתכנית בחברה אחרת ו-39% מהם יחסכו כ-30% במעבר לתוכנית אחרת באורנג'; בסלקום הנתונים כמעט זהים: 63% מהלקוחות יחסכו 34% מהעלות החודשית במעבר לחברה אחרת ו-26% יחסכו 25% במעבר לתוכנית אחרת בתוך החברה. בפלאפון, לעומת זאת, יכולים 58% מהלקוחות לחסוך כשליש מהחשבון החודשי גם בתוך החברה במעבר לתוכנית מתאימה להם יותר.

לדברי נריה בר, סמנכ"ל לקוחות של חברת "פלאזול", לקוחות רבים שנמצא אצלם חיסכון, אכן מחכים כעת להחלת תכנית הניוד ב 1 בדצמבר, על מנת ליישם את המלצות החברה ולעבור לספקית אחרת מבלי לאבד את מספר הטלפון שלהם.



התחקיר המלא: מחר במהדורה המודפסת של TheMarker


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully