וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות משבר האשראי: תשלומי המשכנתא בבריטניה עלולים להתייקר ב-60%

סוכנויות הידיעות

30.9.2007 / 19:00

הנפגעים הקשים ביותר עתידיים להיות לווים בשוק הסאבפריים, לפי דו"ח של סטנדרד אנד פור'ס, דיווח "גארדיאן"



תשלומי המשכנתא בבריטניה עלולים להתייקר בשיעור של עד 60% בחודשים הקרובים על רקע חלחול משבר האשראי לצרכנים. כך עולה מדו"ח חדש של חברת דירוג האשראי סטנדרד אנד פור'ס, דיווחה העיתון הבריטי "גארדיאן".



אנשים שנטלו משכנתאות בריבית קבועה לתקופה מוגבלת עשויים לעמוד בפני "הלם תשלומים", במיוחד אם הם לווים בעייתיים המוגדרים כלווי סאבפריים. "לווים שנטלו משכנתאות בריבית קבועה לשנתיים החל מסוף שנת 2005 צפויים לעמוד בפני הלם תשלומים מהגדולים שהיו מאז שנות ה-90, אפילו אם יהיו מסוגלים לממן מחדש את ההלוואות", נכתב בדו"ח.



לווי משכנתאות סאבפריים צפויים להיפגע בצורה הקשה ביותר משום שחברות המשכנתאות שמעניקות הלוואות אלו תמיד היו תלויות יותר בשוקי הכספים. הדו"ח מעריך כי במקרה שמשבר האשראי יימשך, תשלומי המשכנתא של לווי סאבפריים בבריטניה עשויים לזנק בשיעור של עד 26%, וכי במקרה של התסריט הגרוע ביותר - של הרעה נוספת בשוק האשראי - עשויים תשלומי המשכנתא לקפוץ בעד 60%.



לפי נתוני המועצה של לווי משכנתאות, כ-2 מיליון משכנתאות שנטלו לווים בריבית קבועה - כ-17% משוק המשכנתאות הבריטי - צפויות להפוך להלוואות בריבית משתנה עד סוף שנת 2008.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully