וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ממשלת איטליה: אליטליה תימכר בקרוב - הממשלה לא תתנגד להצעות רכש מצד חברות זרות

סוכנויות הידיעות

30.9.2007 / 19:21

המכרז למכירת נתח של 49.9% באליטליה בוטל ביולי בשל חוסר עניין



אליטליה, חברת התעופה הממשלתית הלא רווחית של איטליה, "תימכר בקרוב". כך אמר ראש ממשלת איטליה, רומנו פרודי, לפי דיווח של סוכנות הידיעות בלומברג. פרודי הוסיף כי הממשלה לא תתנגד לשום חברה זרה שתגיש הצעת רכש, כמו למשל אייר פראנס-KLM.



"המכירה תתבצע בקרוב", אמר פרודי במסיבת עיתונאים בנושא התקציב הממשלתי ל-2008. "לא משנה לי אם החברה המגישה הצעת רכש היא איטלקית או זרה. אני רוצה שאליטליה תנוהל על ידי שותפה חזקה".



פרודי הודיע לראשונה על מכירת אליטליה בסוף השנה שעברה, לאחר שהממשלה נואשה מניסיונותיה להחזיר את החברה למסלול רווחיות. אליטליה הפסידה יותר מ-2 מיליארד יורו (2.8 מיליארד דולר) בארבע השנים האחרונות.



עם זאת, נאלצה הממשלה לבטל ביולי את המכרז על נתח של 49.9% בחברת התעופה, לאחר שאחרון המתעניינים פרש מהמכרז, בטענה כי תנאי המכירה מגבילים מדי ואינם מאפשרים להחזיר את אליטליה לרווחיות.



שלוש הקבוצות שגילו עניין ברכישת אליטליה היו קבוצה בהובלת אייר וואן, חברת התעופה השנייה בגודלה באיטליה; OAO ארופלוט הרוסית, וחברת ההשתלטות האמריקאית TPG.



שלוש הקבוצות אמרו כי יהיו מעוניינות ברכישת החברה אם תנאי הרכישה לא יהיו מגבילים כל כך. תנאי הרכישה כוללים סעיף של שמירה על רמות ההעסקה הקיימות ועל צביונה האיטלקי של החברה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully