וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר ננעל במגמה מעורבת

אסף רותם

2.10.2007 / 23:13

הנאסד"ק הגיע לרמת שיא של כמעט 7 שנים. מבין הישראליות: סרגון זינקה ב-10% נוספים לאחר שפתחה בירידה של 6%

המסחר בוול סטריט ננעל במגמה מעורבת: מדד נאסד"ק טיפס בשיעור של כ-0.2% לרמת שיא של כמעט 7 שנים, 2,747 נקודות. מדד דאו ג'ונס התממש מהשיא שקבע אמש ב-0.3% ל-14,043 נקודות ומדד S&P 500 נסחר בירידה של כ-0.1% ל-1,546 נקודות.

עד כה נראה כי השיאים החדשים שנקבעו אמש בוול סטריט לא מפחידים את המשקיעים.

הורדת הריבית באמצע ספטמבר ב-0.5% והחלטתו של הבנק הפדרלי להעדיף את שחרור מחנק האשראי בשוק על חשבון המלחמה באינפלציה, שידרו למשקיעים כי הבנק נחוש לפתור את המשבר וצפוי להמשיך ולהוריד את הריבית לפי הצורך ועזרו לבלום באמצע אוגוסט התיקון האגרסיווי שהחל בעקבות משבר האשראי. שיא התיקון נרשם אמש, שעה שהמדדים זינקו בעצמה אל שיאים חדשים.

אתמול דווח בארה"ב על האטה מפתיעה בקצב ההתרחבות של הפעילות היצרנית במדינה, ונתון חלש יחסית זה מספק תמיכה נוספת להערכות בשוק כי בסוף אוקטובר תופחת הריבית ב-0.25% נוספים ל-4.5%. תמיכה נוספת לכך עולה היום, כיוון שמדד הבתים הקיימים הנמצאים בהליכי מכירה בארה"ב נפל באוגוסט ב-6.5% לרמתו הנמוכה ביותר מאז ספטמבר 2001. הנפילה במדד הייתה חדה מתחזיות האנליסטים, שצפו ירידה של 2.1% באוגוסט. מכירות הבתים בארה"ב נפלו באוגוסט ב-14% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

ענקית האינטרנט יאהו השיקה היום מנוע חיפוש משודרג, שנועד לקרוא תיגר על הדומיננטיות של המתחרה גוגל בשוק החיפושים המקוונים. השינוי בוצע במסגרת מקצה שינויים שמובילה החברה, בניסיון לשפר את מעמדה מול גוגל - המובילה בשוק החיפושים המקוונים. מנייתה לא מגיבה בהתלהבות יתרה ואיבדה כ-0.3%.

מניית טבע נותרה גם באוקטובר הנציגה הישראלית היחידה ברשימת המניות המומלצות של תאגיד הבנקאות סיטי (לשעבר סיטיגרופ) לאזור מזרח אירופה, המזרח התיכון ואפריקה.

אתמול פירסם סיטי את הרשימה המעודכנת של המניות המומלצות - ובה הערכה כי טבע השיגה תוצאות כספיות טובות ברבעון השלישי של 2007 ועשויה לעקוף את התחזית הממוצעת בשוק, שעומדת על הכנסות של 2.41 מיליארד דולר ורווח של 63 סנט למניה.

בסיטי חזרו על המלצת "קנייה" לטבע, עם מחיר יעד של 52 דולר. המניה הגיבה בעלייה של 1%, לשיא סגירה חדש - מתואם לדיווידנדים ולפיצולים במניה - של 44.93 דולר. היום המניה התממשה ב-0.3%.

גם צ’ק פוינט התממשה בכ-1.3% לאחר שטיפסה אמש לשיא של 3.5 שנים והשלימה טיפוס של 16% מתחילת השנה. עלייה נוספת היום תציב את המניה בשיא של 5.5 שנים. היום דיווחה החברה כי תחשוף את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני ב-22 באוקטובר. ההודעה מעידה כנראה שהחברה עמדה בתחזיותיה המוקדמות לרבעון.

שתי מניות ישראליות שכוכבן דורך בחודשים האחרונים הן הנציגות המקומיות לשוק ה-WiMax - הדור הרביעי של התקשורת האלחוטית המתקדמת - אלווריון וסרגון. בעקבות ועידת ה-WiMax בשבוע שעבר, העלו מספר בתי השקעות את הערכותיהם לביצועי אלווריון בימים האחרונים. המניה הגיבה אתמול בעלייה של 2.1% והיום היא ירדה ב-0.1%.

סרגון הוסיפה אתמול 4.4% במחזורי מסחר גבוהים, במהלכם פרצה המניה רמה של 20 דולר - לראשונה מאז פברואר 2001. סרגון מתכננת לנצל את הגיאות האחרונה במנייתה להנפקה משנית בהיקף של 100 מיליון דולר והמניה, שכבר איבדה כ-6% בפתיחה, נעלה את המסחר בזינוק של 9.8% ל-21.8 דולר למניה.

מניות אחרות שמתעוררות הן ספקיות הטכנולוגיה להעברת נתונים על גבי האינטרנט - אודיוקודס ודלתא 3. אודיוקודס פירסמה היום כי תחשוף את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי ב-5 בנובמבר. גם כאן, כמו במקרה של צ'ק פוינט, ההודעה מתקבלת כעדות לכך שהחברה עמדה בתחזיותיה המוקדמות לרבעון. מנייתה עלתה בכ-4.2% לאחר שכבר זינקה ב-16% בארבעת ימי המסחר שקדמו.

דלתא 3 זינקה ב-12.9% לאחר שהחברה צוינה כאחת מ-50 המובילות והצומחות שיהיו בכנס Fast 50 של פירמת רואי החשבון דלויט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully