וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאידמק ממשיך למכור לעצמו: הפעם לויליפוד

מיכאל רוכוורגר

3.10.2007 / 7:34

חברת ויליפוד, אותה רכש גאידמק לפני מספר חודשים, תרכוש מהמיליארדר 51% מחברה רוסית שעוסקת בתחום העופות והביצים

אין רגע דל בימים האחרונים סביב הפעילות העסקית של ארקדי גאידמק. לאחר שפורסם היום כי גאידמק צפוי לצקת את הפעילות שלו בתחום הלולים והמשחטות ברוסיה אל תוך חברת המזון ויליפוד אותה רכש לפני מספר חודשים, מפרסמת האחרונה הבהרות בקשר לעסקה המתגבשת.

ויליפוד מדווחת כי היום נחתם מזכר זכרונות לא מחייב בינה לבין גאידמק, אשר לפיו תרכוש החברה 51% מהון המניות של החברה הרוסית בבעלותו של גאידמק, אשר תפעל בתחום העופות והביצים.

ויליפוד אינה נוקבת בשמה של החברה, אך ככל הנראה מדובר בחברת אגרוסויז בבעלותו של גאידמק המרכזת את פעילותו בתחום.

הרכישה תעשה בשלבים

גאידמק החל את פעילותו בתחום הלולים והביצים לפני מספר שנים. חברת אגרוסויז מחזיקה, נכון להיום, מעל ל-10 לולים, בעיקר באזור מוסקבה וכן ברפובליקת בשקורסטן. הלולים שבבעלותו מייצרים מספר מיליוני ביצים מדי יום.

מדובר בעסקה הכוללת מספר מרכיבים. בשלב הראשון, גאידמק והחברה הרוסית שבבעלותו יקימו חברה רוסית חדשה ויעבירו לתוכה את הפעילות העסקית ואת המתקנים בתחום העופות והביצים. לאחר מכן, באמצעות החברה החדשה, צפויה להתבצע העסקה למכירת 51% מהון מניותיה לויליפוד, כשביתר, 49%, יחזיק גאידמק.

ויליפוד מציינת כי גאידמק הצהיר כי הכנסות החברה שתוקם ינועו בשנת 2008 בטווח של 150-120 מיליון דולר. הרווח הנקי, נטו, לאחר מסים, שצופה גאידמק, יגיע ללפחות 8 מיליון דולר.

הסכום שוויליפוד תשלם עבור 51% מהון המניות של החברה הרוסית החדשה ייקבע בהתאם לדו"חות הכספיים של החברה החדשה נכון לסוף שנת 2008 כפול 4.08. משמעות הדבר היא ששווי החברה לפיו תתבצע העסקה, נגזר על מכפיל של 8 על הרווח הנקי הצפוי ל-2008. העסקה כפופה להסכם בעלי מניות, ביצוע בדיקת נאותות וכן אישורים נוספים. מניית ויליפוד זינקה היום בכ-17.6%

נוסף על אוסיף

מאת מערכת וואלה!:

העסקה עם ויליפוד מתפרסמת לאחר שביום ב' נודע כי גאידמק בדרך לביצוע עסקת בעלי עניין בחברת השקעות שבשליטתו. אוסיף השקעות צפויה לרכוש קרקע ששייכת לגאידמק באזור מוסקבה רבתי, ליד שדה התעופה "וונוקובו". על פי ההערכות, צפויה אוסיף לשלם תמורת הקרקע כ-100 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully