וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בירידות שערים

3.10.2007 / 22:46

מגזר השבבים הוביל את הירידות היום. מדד הדאו ג'ונס מתחת ל-14,000 נקודות. בין הישראליות: סרגון נפלה ב-15%

בורסות וול סטריט נסגרו במגמה שלילית על רקע האטה חדה מהצפוי בצמיחת הפעילות במגזר השירותים בארה"ב, וחששות כי דו"ח התעסוקה שיפורסם מחרתיים יצביע על המשך התכווצות שוק העבודה האמריקאי. מגזר השבבים הוביל את הירידות, ומדד מניות המוליכים למחצה ירד ב-2.1%. מדד נאסד"ק ירד ב-0.6% ונסגר ברמה של 2,729 נקודות. מדד דאו ג'ונס איבד 0.6% לרמה של 13,967 נקודות. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות רשם ירידות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים עלתה ב-0.014% לרמה של 4.543%.

מדד מנהלי הרכש של מגזר השירותים בארה"ב ירד בחודש ספטמבר לרמה של 54.8 - רמתו הנמוכה ביותר מאז חודש מארס - לעומת 55.8 באוגוסט, מסר היום מכון המחקר ISM. הירידה של המדד היתה חדה מתחזיות הכלכלנים אשר צפו ירידה לרמה של 55.3. קריאה של המדד מעל לרמה של 50 מצביעה על התרחבות בפעילות במגזר, בעוד שמדד מתחת לרמה זו מצביע על ירידה בפעילות.

חברת המחקר ADP מסרה היום, כי בחודש ספטמבר נוספו לחברות בארה"ב 58 אלף משרות חדשות, לאחר תוספת של 27 אלף משרות באוגוסט. במהלך שלושה החודשים האחרונים נוספו בממוצע למגזר הפרטי בארה"ב בממוצע 42 אלף משרות מדי חודש - האטה חדה לעומת צמיחה של 95 אלף משרות מדי חודש בשלושה החודשים הראשונים של השנה.

נתוני ADP הגבירו את החששות כי נתוני התעסוקה שצפויים להתפרסם ביום שישי יהיו נמוכים מהתחזיות. משרד העבודה האמריקאי עתיד לפרסם מחרתיים את דו"ח התעסוקה לחודש ספטמבר, ולפי תחזיות הכלכלנים נוספו בחודש שעבר לכלכלת ארה"ב 100 אלף משרות, לאחר ירידה של 4,000 משרות באוגוסט.

מניות השבבים הובילו את הירידות לאחר שבנק ההשקעות מורגן סטנלי המליץ למכור את מניות אינטל ו-AMD על רקע חשש כי עודפי היצע יגררו מלחמת מחירים בין שתי היצרניות הגדולות בעולם של מעבדים למחשבים אישיים. דו"חות רבעוניים מאכזבים של יצרנית שבבי הזיכרון מיקרון, אשר עברה להפסד, הכבידו אף הם על המגזר.

"קיים סיכון גבוה לכך שאינטל תגיב על התחרותיות המוגברת של AMD בהורדות מחירים אגרסיוויות", כתב אנליסט מורגן סטנלי, מרק ליפקיס, אשר העניק המלצת "משקל חסר" למניות של החברות. אינטל (סימול INTC), יצרנית השבבים הגדולה בעולם, ירדה ב-2.2%; AMD (סימול AMD), אשר נסחרה אף היא בירידות במהלך מרבית יום המסחר, נסגרה לבסוף בעלייה קלה של 0.2%.

מיקרון (סימול MU), יצרנית שבבי הזיכרון הגדולה בארה"ב, נפלה ב-8.9% לאחר שדיווחה על הפסד רבעוני עקב נפילה במחירי שבבי זיכרון. החברה דיווחה אמש לאחר סגירת המסחר כי רשמה ברבעון האחרון הפסד של 158 מיליון דולר, או 21 סנט למניה, לעומת רווח של 64 מיליון דולר, או 8 סנט למניה, בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. הכנסות החברה ברבעון הסתכמו ב-1.4 מיליארד דולר, עלייה קלה לעומת הכנסות של 1.37 מיליארד דולר ברבעון המקביל בשנה הקודמת.

מניית לאס וגאס סאנדס (סימול LVS) - חברת בתי ההימורים הגדולה בעולם אשר בבעלות המיליארדר האמריקאי שלדון אדלסון - נפלה ב-11.7% בוול סטריט ומחקה בתוך כך כ-6 מיליארד דולר משווי השוק שלה, על רקע צמיחה נמוכה מהצפוי בהכנסות בתי ההימורים במקאו - "לאס וגאס של המזרח הרחוק". האנליסטית סלסט בראון מבנק ההשקעות מורגן סטנלי ציינה היום כי נתוני הכנסות ראשוניים של בתי ההימורים במקאו לחודש ספטמבר מצביעים על גידול של 55% בהכנסות לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת - פחות מהתחזיות לצמיחה של 70% בהכנסות. מניותיהן של חברות הימורים נוספות הפעילות במקאו רשמו אף הן ירידות חדות. וין רזורטס (סימול WYNN) שבבעלות סטיב וין נפלה ב-9.9%; מלקו PBL (סימול MPEL) - מיזם בתי קזינו משותף של ג'יימס פאקר, האיש העשיר באוסטרליה, ושל לורנס הו, בנו של איל ההימורים ההונג קונגי סטנלי הו - ירדה ב-6%.

בקרב המניות הישראליות בוול סטריט בלטה סרגון (סימול CRNT), אשר נפלה ב-14.6% למחיר של 18.6 דולר במחזור גדול פי ארבעה מהרגיל, לאחר שבית ההשקעות קולינס סטיוארט קיצץ את המלצתו למניה מ"קנייה" ל"תשואת חסר". מניית סרגון פרצה שלשום את רמת 20 הדולר - לראשונה מאז פברואר 2001. סרגון, המספקת פתרונות תקשורת בקצב גבוה לרשתות אלחוטיות, אישרה אתמול את הפרסומים בתקשורת לגבי כוונתה לנצל את העליות האחרונות במנייתה לגיוס של 120 מיליון דולר בהנפקה משנית בנאסד"ק. עם זאת, במקביל אישרה החברה גם את הדיווח ב-TheMarker על הצעת המכר המתוכננת של בעלי השליטה בחברה, משפחת זיסאפל, לנצל את המהלך למכירת מניות בעשרות מיליוני שקלים.

אלווריון (סימול ALVR), נציגה ישראלית נוספת בשוק ה-WiMax שכוכבה דרך בחודשים האחרונים, איבדה 0.9% למחיר של 14.7 דולר.

אומריקס (סימול OMRI), המפתחת מוצרים רפואיים מפלסמה (החלק הנוזלי בדם) אשר מופקת מגוף האדם לעצירת דימומים בניתוחים וליצירת חיסונים פאסיוויים (נוגדנים), נסחרת במגמה שלילית לאחר שבית ההשקעות אופנהיימר הוריד את המלצתו למניה מ"קנייה" ל"נייטרלי". מניית אומריקס ירדה 3.5% למחיר של 36.6 דולר. עוד בלטה בין הישראליות בוול סטריט חברת פוינטר טלוקיישן (סימול PNTR), המתמחה באספקת שירותי איתור ותיקון לכלי רכב בישראל, מקסיקו וארגנטינה, אשר מנייתה עלתה ב-7.1% למחיר של 9 דולרים ובמחזור מסחר גדול פי יותר מחמישה מהממוצע.

צ'ק פוינט (סימול CHKP), אשר מנייתה רשמה שלשום שיא של 3.5 שנים לאחר שהשלימה עלייה של 16% מתחילת השנה, ירדה זה היום השני ברציפות ואיבדה 0.3% למחיר של 25 דולר.

ענקית התרופות הגנריות טבע (סימול TEVA), אשר נסגרה שלשום בשיא - מתואם לדיווידנדים ולפיצולים במניה - של 44.93 דולר, איבדה היום 1.1% למחיר של 44.3 דולר.

חברת שירותי המחשוב נס טכנולוגיות (סימול NSTC) הודיעה היום על השלמת רכישתה של חברת שירותי ה-IT האמריקאית MS9 קונסאלטינג תמורת 11.4 מיליון דולר. סכום נוסף, שהיקפו לא נמסר, ישולם במועד מאוחר יותר בכפוף לעמידה ביעדים מסוימים בשנתיים הקרובות. "הרכישה מרחיבה את תיק השירותים שלנו ומחזקת את מעמדתנו בשוקי שירותי הבריאות והתרופות", אמר שכי גרליץ, נשיא ומנכ"ל נס טכנולוגיות, בעת ההודעה על השלמת העסקה. מניית נס ירדה ב-1.1% למחיר של 10.8 דולרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully