וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רש"ת תפצה על רעש המטוסים מנתב"ג

זוהר בלומנקרנץ

5.10.2007 / 9:00

שהיית תושבי המושב בני עטרות בבתי מלון בסכום של אלפי שקלים תמומן ע"י המדינה עד תום השיפוצים בנמל בסוף אוקטובר

רשות שדות התעופה (רש"ת) החזירה אלפי שקלים לתושבי מושב בני עטרות שהשתכנו בבתי מלון בשל רעש המטוסים מנתב"ג. מדובר בהחזר למשפחות שהתפנו לבתי מלון מיוזמתן - וזאת נוסף על כספים שתשלם רש"ת ישירות לבתי מלון שאתם הגיעה להסדר על אירוח המשפחות עד סוף אוקטובר.

רעש המטוסים פוגע גם בתלמידי בית הספר הממלכתי האזורי בבני עטרות ומאיים לשתק את המשך הלימודים במוסד לאחר חופשת חג הסוכות - כך עולה מתלונה שהגישה מנהלת בית הספר, דבורה גולן, לשרי החינוך, התחבורה והגנת הסביבה, לראש המועצה ולוועד התושבים. לטענת המנהלת, רעש נחיתת המטוסים מקשה על התלמידים להתרכז, והמורים נאלצים להפסיק את השיעור כל אימת שמטוס נוחת בנתב"ג. בבית הספר לומדים ילדים מיישובי האזור, כמו מזור, רינתיה, נופך, גבעת כ"ח וכפר טרומן.

ההיענות במושב לפינוי לבתי מלון נמוכה. בשלב הראשון, רק שמונה מכ-70 המשפחות הזכאיות להתפנות בילו את סוף השבוע בבתי מלון, ורק 30 משפחות הזמינו מקומות בבתי המלון. מחיר השהייה, 120 דולר לזוג, על חשבון רש"ת.

בקרב כמה מתושבי בני עטרות קיים חשש מירידת ערך דירותיהם בגלל הרעש התקשורתי סביב פינוים של חלק מהם לבתי מלון. עיקר הדאגה נרשם דווקא אצל משפחות שלא נכללו בהסדר הפינוי לבתי מלון משום שרמת הרעש בבתיהן לא הצדיקה זאת. כמה מהמשפחות הללו פנו לוועד היישוב וביקשו להפחית את העיסוק התקשורתי בהסדר.

פינוי התושבים לבתי מלון הוא פתרון זמני לבעיית רעש המטוסים. הבעיה החריפה עקב סגירת המסלול הראשי בנתב"ג לצורך שיפוצים, שבגינה הועתקה הפעילות למסלול הסמוך לבני עטרות. המשרד להגנת הסביבה איים על רש"ת כי אם לא תנקוט את מהלך הפינוי, הוא יסגור לגמרי את נתב"ג.

המועד המתוכנן לסיום עבודות השיפוץ הוא 30 באוקטובר. עד אז תשלם רש"ת על אירוח התושבים ישירות לבתי המלון שעמם הגיעה להסדר - בתל אביב, רמת גן, בת ים, נווה אילן וצובה. ככלל מוקצה חדר לכל שני אנשים מעל גיל 12.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully