וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוק המט"ח: נמשך המסחר התנודתי בדולר - יורד ל-4.33 שקלים

ליאור כגן

20.9.2001 / 9:03

זאת לאחר שטיפס ערב החג מעל לרמה של 4.36 שקלים; סוחרים: השקט היחסי באזור והציפייה לפגישת פרס-עראפת היא הגורם להתחזקות השקל

עם פתיחת המסחר בשוק המט"ח, לאחר יומיים של הפסקה עקב חופשת החג, נחלש הדולר מול השקל ונסחר סביב 4.33 שקלים. אומנם, רמה זו גבוהה מהשער היציג האחרון שנקבע ביום שישי האחרון, אך בערב ראש השנה שחל ביום שני התקיים מסחר (ללא קביעת שער יציג) ושערו של הדולר טיפס ל-4.3620 שקלים.

מחדר העסקות של בנק פועלים נמסר כי מרווחי הקנייה/מכירה עומדים בשעה זו על כאגורה (100 נקודות בסיס), לעומת אגורה וחצי עד שתיים ערב היציאה לחופשת החג. מרווחים אלו משקפים את אי הוודאות בשוק המט"ח, והם גבוהים יחסית למרווחים של 30-50 נקודות בסיס בימים רגילים.

את התחזקות הדולר ערב החג הסבירו הפעילים בחשש של הפעילים בשוק מתגובה של ארה"ב שעלולה לגרום להסלמה באזור. לדבריהם, היציאה לחופשה, שלמעשה לא היתה מאפשרת תגובה לאירועים בעולם (כגון, מתקפה אפשרית של ארה"ב, פתיחת המסחר בנאסד"ק ובדאו ג'ונס) גרמה להתחזקות הדולר.

את הירידה בדולר עם חידוש המסחר היום מסבירים הסוחרים בשקט היחסי באזור שנשמר, בין היתר, משום שארה"ב עדיין לא ביצעה פעולה צבאית, וכמו כן, באופטימיות הזהירה מפגישת פרס-עראפת הצפויה להתקיים בקרוב. "למעשה, רוב החששות של הפעילים ערב החג התבדו לפחות בשלב זה", אומר אחד הסוחרים.

אחד הסוחרים מציין, כי בימים הקרובים תיתכן השפעה על המסחר בדולר מצד הסוחרים באופציות הדולריות. פקיעת האופציות תתבצע ביום שלישי הקרוב, כך שנותרו עוד ארבעה ימי מסחר עד לקביעת השער היציג לפקיעה.

להערכת סוחרים, הדולר ימשיך לנוע בטווח מחירים של 4.32-4.40 שקלים, כאשר הפעילים בשוק יעדיפו לנקוט בעמדת המתנה, ולבצע פעולות הכרחיות בלבד. "בעקבות פקיעת האופציות, וחופשת החגים שעשויה לגרום לנפח מסחר נמוך, ייתכן מסחר תנודתי בדולר בימים הקרובים", מציין אחד הסוחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully