וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באטרי פארק: שכונת המגורים בלב האזור הפיננסי, שסיפקה מגורים לעובדי וול סטריט, מנסה להשתקם

הארץ

20.9.2001 / 8:55

מאת חיים הנדוורקר

ניו יורק. תושבי שכונת באטרי פארק בדרום מנהטן לא יודעים מתי יוכלו לחזור הביתה, אם בכלל; כ-9,000 תושבים מתגוררים ב-23 בניינים, בשכונה המשתרעת על שטח של כ-10 אקר (כ-40 דונם) ונמצאת לא הרחק ממה שהיה עד לפני שבוע מגדלי התאומים. בפיגוע הטרור ספגה השכונה שברי בניינים וכמויות גדולות של אבק.

במשך ימים רבים היתה התנועה בשכונה בלתי אפשרית; כמה בניינים נפגעו וקיים חשש ליציבותם. מכוניות שחנו ברחובות נהרסו כליל. מי שהיה באותו הזמן ברחוב כוסה כולו באבק, ופונה מהאזור. אלה שהיו באותה העת בעבודה לא הורשו לחזור לבתיהם בשכונה.

באטרי פארק, שכונה של המעמד הבינוני, היא בהחלט שכונה יוצאת דופן; בעצם זהו אי מבודד של מגורים, נבנה על פני המים, בתוך האזור הפיננסי של דרום מנהטן. האדמה הרבה שהוצאה בחפירות שנעשו להקמת מגדלי התאומים שימשה להקמת אי שעליו נבנו בתי המגורים.

התוכנית היתה להקים דירות מגורים לאלו העובדים בוול סטריט. התוכנית לא מומשה ואנשי וול סטריט, בעיקר בעלי האמצעים, מבכרים להתגורר באזורים מבוססים יותר כמו האפר איסט סייד או האפר ווסט סייד. אלה המתעצלים לנסוע הרחק, יתגוררו בבאטרי פארק. מחירי הדירות לרכישה ולהשכרה נחשבים נוחים יחסית.

בתי השקעות שכרו לעתים בשכונה דירות לעובדים הגרים מחוץ לעיר; זה היה זול יותר מלשכן אותם בבתי מלון. בין בעלי הדירות בשכונה היו גם ישראלים המתגוררים בישראל, שחברות תיווך שכנעו אותם לרכוש את הדירות תמורת תשואה גבוהה משכר דירה.

עכשיו לתושבי באטרי פארק יש בעיה; חלקם מתגוררים אצל חברים, אחרים בבתי מלון. יש מהם המתגוררים בבתים זמניים ששכרה בעבורם העירייה. מדי פעם הם מתכנסים ומקבלים עדכון על המתרחש בשכונה. עיריית ניו יורק מפעילה במקום טכנאים ועובדים העוסקים בתיקון מערכות המים, הגאז, החשמל - מערכות שניזוקו בעקבות מתקפת הטרור.

רק ארבעה ימים לאחר הפיגוע החלו הרשויות להתיר לחלק מתושבי באטרי פארק להיכנס לדירותיהם לשעה קלה. אלא שתושבים שרצו בכך היו צריכים לספק סיבה טובה לקבלת האישור. פעמים ניתן האישור לחלץ חיית מחמד שנלכדה בדירה או תרופות מיוחדות.

בשל המצב הקשה בשכונה, התושבים לוו לדירותיהם בידי אנשי משטרה. בין אלה שחזרו הביתה יש הטוענים כי בוזזים פרצו לבתיהם ורוקנו אותם מחפצי ערך. ראש העיר, רודולף ג'וליאני, הזהיר עבריינים ממעשים אלה.

בשלב זה לא ברור מתי יחזרו תושבי האזור לבתיהם. שמועות שנפוצו כאילו יש כוונה להרוס את השכונה - ככל הנראה אינן מבוססות. המאמץ הגדול לפינוי מתחם מגדלי התאומים פוגע ללא ספק בתושבים הללו. יעבורו ימים רבים עד שתושבי באטרי פארק ישובו הביתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully