וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב: צפי לירידות חדות בעקבות הנפילה בוול סטריט במהלך החג; פער שלילי של 10.5% למניית טבע

אילן מוסנאים

20.9.2001 / 8:34

ההכרזה על הפסקת האש עשויה למתן את הירידות; מרבית פערי הארביטראז' שליליים; נייס פותחת עם פער חיובי של 25.8%; נגה מנהלת מגעים לרכישת השליטה באזורים

זו תהיה הפתעה גדולה אם הבורסה של תל אביב לא תפתח את יום המסחר הראשון של השנה החדשה בירידות שערים. זאת לאחר הירידות החדות, שנרשמו בבורסות בארה"ב מאז חידוש המסחר בוול סטריט ביום שני, בהם השלימו מדדי הנאסד"ק והדאו ג'ונס ירידה מצטברת של כ-10%. המגמה השלילית איפיינה גם את המסחר במניות הישראליות ומרבית המניות הדואליות מציגות הבוקר פערי ארביטראז' שליליים.

מנכ"ל די.בי.אם השקעות, רמי דרור, מעריך כי המסחר הבוקר יתנהל בירידות חדות של לפחות 2%-3% בהשפעת הנפילה בוול סטריט בשלושת ימי המסחר האחרונים. לדבריו, מה שישפיע היום זה החשש מהמשך הירידות בנאסד"ק היום ? למרות ההתאוששות שנרשמה אמש לקראת סיום המסחר.

דרור העריך כי השוק צפוי לסבול היום מהיעדר קונים, בשל העובדה שגם לאחר המסחר היום השוק צפוי לצאת לפגרה ? של סוף השבוע ? ויהיה נתון לחסדי המשקיעים האמריקאיים.

דרור ציין, כי ברמה המקרו כלכלית ישנו חשש כבד מהמשך הפגיעה במשק הישראלי כתוצאה מהמשבר בכלכלה האמריקאית, שעושה רושם שהפיגועים האחרונים רק מביאים להחרפתו.

עם זאת, דרור אומר כי ישנה נקודת אור אחת והיא הפסקת האש עליה הכריזו ישראל והפלשתינאים במהלך החג (למרות שלפחות בשלב זה הפיגועים נמשכים), שאולי תהיה תחילתו של חזרה למצב של רגיעה בשטח.

מניית נגה אלקטרוטכניקה עשויה להגיב בחיוב לידיעה שמפרסם הבוקר עיתון "מעריב" לפיה היא מנהלת מגעים ראשוניים לרכישת השליטה בחברת הנדל"ן אזורים מידי קבוצת אי.די.בי תמורת 250 מיליון דולר. העסקה אמורה להתבצע לפי שווי של כ-400 עד 410 מיליון דולר לאזורים ? גבוה בכ-60% ממחירה של החברה בבורסה.

מניית טבע צפויה לרשום ירידות חדות בעקבות פער שלילי של 10.5% שפתחה בנאסד"ק. החברה איבדה בשלושת ימי המסחר האחרונים כ-16% לאחר שביום שלישי דיווחה על תוצאות מאכזבות בניסוי הקופקסון האוראלי בו החברה לא הצליחה להראות מובהקות סטטיסטית בהפחתת מספר ההתקפים אצל החולים שנחשפו לתרופה.

לאחר הירידות החדות שנרשמו בנאסד"ק במהלך חופשת החג פותחות הבוקר מרבית המניות הדואליות את המסחר עם פערים שליליים כאשר מעל כולם בולטות מניות אלוויריון אלווריון שנסחרות במחיר הגבוה בכ-31% ממחירן בנאסד"ק, מניית פרדיים גיאופיזיקל שתפתח את המסחר עם פער שלילי של 25% וטאואר שמציגה הבוקר פער שלילי של 18.1%.

עם זאת שורה של מניות דואליות אחרות רושמות פערים חיוביים כאשר מניית נייס נסחרת במחיר הנמוך ב-25.8% ממחירה בנאסד"ק, מניית פוליקום מציגה פער חיובי של 14.1% ומניית מגיק פותחת עם פער חיובי של 9.4%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully