וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה הפסידו הבנקים הגדולים ממשבר האשראי?

סוכנויות הידיעות

7.10.2007 / 10:35

עד כה נרשמו הפסדים של לפחות 21 מיליארד דולר בעולם. מריל לינץ' דיווח על מחיקת שווי נכסים בסך 5 מיליארד דולר

היקף ההפסדים של הבנקים והחברות הציבוריות הגדולים בעולם, בעקבות ירידה בשווי ניירות ערך מגובות משכנתאות והלוואות ממונפות, הסתכם עד כה בפחות 21 מיליארד דולר. זאת לאחר ששיעור שמיטת החובות בשוק משכנתאות הסאבפריים (הלוואות ללווים בעייתיים) נסק לשיא של חמש שנים ברבעון השני של השנה. כך לפי נתוני חברת המידע הפיננסי בלומברג.

הגידול בהפסדי הבנקים הגדולים ממשבר האשראי בא לאחר שבנק ההשקעות האמריקאי הודיע שלשום כי ירשום ברבעון השלישי הפסד רבעוני ראשון מזה שש שנים, בעקבות מחיקת ערך נכסים בשווי 5 מיליארד דולר - בעיקר עקב ירידת ערכם של ניירות ערך מגובי משכנתאות והלוואות ממונפות.

עוד שלשום, הזהיר וושינגטון מיוצ'ואל, אחד מבנקי המשכנתאות הגדולים בארה"ב, כי ירשום נפילה של 75% ברווח הרבעוני עקב משבר האשראי וההאטה בשוק הדיור בארה"ב.

המחיקות של וושינגטון מיוצ'ואל ומריל לינץ' באות לאחר הודעות על מחיקות דומות של ענקיות פיננסים ובנקאות בהן סיטי, UBS ודיוטשה בנק. כך למשל, ענקית הפיננסים סיטי (לשעבר סיטיגרופ) הזהירה בתחילת שבוע שעבר מפני ירידה של 60% ברווחיה, על רקע מחיקת ערכם של יותר מ-3 מיליארד דולר.

מריל לינץ' גם הודיע בעקבות אזהרת הרווח, על פיטוריהם של שני מנהלים בכירים מחטיבת האג"ח בבנק. הפיטורים הם העדות האחרונה לכך שבנקי ההשקעות, העומדים בפני הפסדים עצומים לאחר שנים של רווחי עתק, פועלים במהירות כדי להטיל את האחריות על מנהלים בכירים שנכנעו בקלות רבה מדי לשגשוג בשוקי האשראי ולפעילות מיזוגים ורכישות.

בר סטרנס פיטר באוגוסט את הנשיא המשותף וורן ג'יי. ספקטור; האו ג'נקינס עזב את תפקידו כמנכ"ל UBS בשבוע שעבר; ובפברואר, פיטרה HSBC את ראש החטיבה הצפון-אמריקאית בובי מהטה.

וושינגטון מיוצ'ואל הזהיר שלשום מפני נפילה ברווחיו ברבעון השלישי עקב הקצאה בסך 975 מיליון דולר לכיסוי חובות אבודים בתחום המשכנתאות.

כמו כן צפוי הבנק למחוק 150 מיליון דולר בגין ירידה בשווי משכנתאות שבבעלותו, לרשום הפסד של 150 מיליון דולר בחטיבת המסחר שלו, ומחיקה בסך 110 מיליון דולר בגין הפסדים הקשורים למסחר באג"ח מגובות משכנתאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully