וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עודד טירה: הממשלה היתה צריכה להגדיל הקיצוץ הרוחבי ל-3%

הארץ

20.9.2001 / 7:33

מאת מוטי בסוק

"את הקיצוץ הרוחבי בתקציבי כל משרדי הממשלה היה צריך להגדיל ל-3%, במקום האחוז הבודד שעליו הוחלט; את היתרה היה צריך להשקיע במחקר ופיתוח כדי לסייע לענף ההיי-טק להיחלץ מהמשבר" - כך אמר נשיא התאחדות התעשיינים, עודד טירה. לדבריו, "בהתחשב באילוצים הפוליטיים הכבדים, יש לשבח את שר האוצר, סילבן שלום, על האופן שבו העביר את תקציב המדינה ל-2002".

לדברי טירה, אף שההחלטות להגדיל את תקציבי התשתיות, התחבורה והחינוך נכונות, צריך היה להפנות משאבים רבים יותר לתחומים אלה. עוד אמר כי התעקשות שר האוצר לא להעלות את יעד הגירעון בתקציב חשובה במיוחד.

טירה הביע שביעות רצון מהחלטתו של שלום, לאור לחציה של שרת התמ"ס, דליה איציק, למנוע את הקפאת קרן השיווק ואת השינויים בדרך העבודה של הקרן לעידוד השקעות הון. קרן השיווק תגדל ב-35 מיליון שקל, ומשאביה יסתכמו ב-133 מיליון שקל בשנה. לדברי טירה, יש להגדילה ל-200-400 מיליון שקל ב-2002 ו-2003, כדי לסייע ליצוא להתגבר על משבר הקטנת הביקושים בעולם.

עוד אמר טירה כי הממשלה צריכה להגדיל את התקציב לשדרוג טכנולוגי של תעשיות הבסיס כמנוף למלחמה באבטלה, וכי היא צריכה לשנות את תקציב החינוך, לכיוון מוטה טכנולוגיה ותעשייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully