וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ייצוגית נוספת נגד yes

נורית רוט

7.10.2007 / 15:59

הפעם תובעת לקוחה מהחברה 66.2 מ' שקל בגין השיבושים בקליטת שידורי הלוויין, במטרה להשיב חלק מדמי המנוי ששילמו הלקוחות

לאחר שבשבוע שעבר הוגשה בבית המשפט המחוזי בתל אביב תביעה ובקשה לאשרה כייצוגית נגד חברת yes על סך כ-122 מיליון שקל, הוגשה אתמול בקשה לאישור תביעה ייצוגית נוספת נגד החברה, הפעם על סך 62.5 מיליון שקל. שתי התביעות הוגשו בגין השיבושים בקליטת שידורי הלוויין במהלך ספטמבר 2007.

לטענת התובעת, עו"ד מאיה אופק, שהינה לקוחה של yes המשלמת דמי מנוי חודשיים בסך כ-250 שקל, מאז ראשית חודש ספטמבר 2007 סובלים מאות אלפים ממנויי yes מתקלות חוזרות ונשנות אשר אינן מאפשרות להם לצפות בשידורי הטלוויזיה באופן רציף.

התביעה, נטען, נועדה להביא להשבת חלק מדמי המנוי ששולמו ללקוחות החברה, שכן, לטענת התביעה, הדבר אינו מוסכם ש-yes תמשיך ותגבה את מלוא דמי המנוי כל עוד השיבושים נמשכים, וזאת גם אם yes אינה הגורמת לתקלות בעצמה.

על פי התביעה, על yes להכריז על הפסקה מוחלטת של גביית תשלומים מן הלקוחות, כל עוד לא אותרה הבעיה. עוד נטען כי ברישיונה של yes נקבע כי "זיכוי המנוי בהחזר כספי יבוצע בחשבון החיוב הקרוב מיד לאחר שהתבררה זכותו להחזר".

לכן תובעת התובעת, באמצעות עוה"ד יצחק אבירם ונועם שכנר, החזר דמי מנוי בגין מחצית מחודש ספטמבר, בהם לא היו שידורים רציפים והיו תקלות חוזרות ונשנות.

לדברי התובעת, yes הודתה בקיומן של התקלות ומסרה הסברים עמומים לטיבם, ולמעשה אין בידיעתה אם הגורם האשם הוא בציוד של החברה או פעולות של צד שלישי בישראל או מחוצה לה.

הקבוצה שבשמה מבקשת התובעת לתבוע היא כל מנויי yes שסבלו משיבושים והפסקות בשידורים אשר נמשכו מעל שבעה ימים במצטבר ושלא זוכו בחשבון חודש ספטמבר בגין השיבושים, וכן כל מנויי החברה שסבלו משיבושים לאחר הגשת התביעה.

להערכתה, כלל לקוחות החברה - 530 אלף מנויים - סבלו משיבושים, והנזק שנגרם לכל אחד מהם בגין מחצית חודש ספטמבר הוא 125 שקל. לכן מוערך כלל הנזק בסך 66.25 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully