וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: הדאו ג'ונס מאבד 3.5% ומשלים ירידה של 11% השבוע

רונן סרברניק

19.9.2001 / 22:23

הנאסד"ק צנח אל מתחת לרמת ה-1,500 נקודות; מגזר השבבים רושם ירידות שערים חדות: אינטל, מיקרון וטקסס אינסטרמנטס מאבדות כ-10%, טרנסמטה צונחת ב-19%

מיד לאחר שנפתח המסחר בוול סטריט בנימה חיובית, עברו המדדים לירידות וכעת צוללים המדדים העיקרים וחוצים את כל הגבולות התחתונים. הנאסד"ק מאבד 4.6% ויורד מתחת לקו ה-1,500 נקודות, הדאו ג'ונס יורד ב-3.5% ומשלים ירידה של 11% מאז תחילת השבוע.

הגירעון המסחרי של ארה"ב התכווץ בחודש יולי והוערך ב-28.8 מיליארד דולר. ההאטה הכלכלית גבתה את מחירה מהיבוא והיצוא כאחד, כך הודיעה ממשלת ארה"ב. כמו כן דיוחו הפדרל ריזרב בספר הבז' כי מצבה של הכלכלה האמריקאית המשיך להחמיר בחודש אוגוסט ובתחילת ספטמבר, כך דיווח היום הבנק הפדרלי בספר הבז', סקירה על כלכלת ארה"ב.

מגזר השבבים רושם ירידות שערים חדות: אינטל (סימול INTC), מיקרון (סימול MU) וטקסס אינסטרמנטס (סימול TXN) מאבדות כ-10%; יצרניו שבבי התקשורת ברודקום (סימול BRCM) וטרנסמטה יורדוצת ב-9% ו-19% בהתאמה.

מכה נוספת ניחתה היום על ענף התעופה בארה"ב: חברת דירוגי האשראי מודי'ס הורידה את דירוג האשראי של אמריקן איירליינס, יונייטד איירליינס (סימול UAL) ודלתא איירליינס (סימול DAL). הורדת דירוג האשראי משקפת את התחזיות של מודי'ס, לפיהן יספגו חברות התעופה פגיעות קשות בעקבות הפיגוע בארה"ב, על אף הסיוע הכספי שיקבלו מהקונגרס. AMR ודלתא יורדות ב-4.5% ו-2.1% בהתאמה. יונייטד יורדת ב-5.2%.

תוצר לוואי של קריסת ענף התעופה הוא ירידה בביקוש למטוסים. בואינג (סימול BA) אמרה היום כי תפטר 20-30 אלף עובדים בחטיבת המטוסים המסחריים עד סוף שנת 2002, על רקע ציפיות לירידה חדה בביקוש למטוסים מצד חברות התעופה. יצרנית המטוסים הגדולה בעולם קיצצה את תחזיות משלוחי המטוסים לנוכח ההאטה, שעשויה להימשך גם ב-2003. בואינג יורדת ב-1.5%.

ענף נוסף שהצטרף למעגל הנפגעים מאירועי הטרור הוא ענף המדיה. ענקית המדיה וייאקום (סימול VIA), הבעלים של רשת הטלוויזיה CBS, פירסמה היום אזהרת רווח לשנת 2001, על רקע הגדלת ההשקעות בסיקור החדשותי של מתקפת הטרור על ארה"ב וירידה משמעותית בהכנסות מפרסום. וייאקום יורדת ב-4.9%.

החברה חוזה עתה כי ה-EBITDA (רווח לפני ריבת, מס ,פחת והפחתות) בשנת 2001 יהיה נמוך במעט מהרווח בתקופה המקבילה לפני שנה, אמר מל קארמזין, נשיא ומנכ"ל החברה. מוקדם יותר השנה חזתה החברה צמיחה דו-ספרתית ברווח.

מכירות הטלפונים הסלולריים בארה"ב, לעומת זאת, זינקו בעקבות מתקפת הטרור בניו יורק ובבירה וושינגטון, על רקע עלייה בצורך של האזרחים בתחושת הביטחון שהם מספקים. נוקיה (סימול NOK) עולה ב-8.6% ומוטורולה (סימול MOT) עולה ב-0.6%.

ה"וול סטריט ג'ורנל" מדווח כי ורייזון וויירלס, מיזם משותף של וודאפון וורייזון קומיוניקיישנס (סימול VZ), רשמה זינוק במכירות בצפון מזרח ארה"ב, ו-AT&T וויירלס (סימול AWE) רשמה גם היא זינוק במכירות. מספר אנליסטים צופים כי הזינוק במכירות יוביל את המגזר לפריחה מחודשת. AT&T וויירלס עולה ב-5.5%.

חברת הצילום קודאק (סימול EK) חתכה היום את תחזית הרווחים שלה לרבעון השלישי, לנוכח החולשה בעסקי ההדמיה הרפואית ותוצאות הלוואי של מתקפת הטרור על ארה"ב. החברה צופה כעת שרווחי הרבעון השלישי לא יעלו על 65 סנט למניה, בהשוואה לתחזית הקודמת שעמדה על 90 סנט עד 1.2 דולרים. ברבעון המקביל הרוויחה החברה 1.4 דולרים למניה. מניות החברה יורדות ב-12%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully