וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פלאפון הנפגעת העיקרית מתוכנית הניידות"

ערן גבאי

8.10.2007 / 11:11

כך לפי הערכות פנימיות בבזק. ספק אם התוכנית תגדיל את שיעורי הנטישה. ההערכה: תשפיע בעיקר על הסקטור העסקי

פלאפון עשויה להיות הנפגעת העיקרית מיישום תוכנית ניידות המספרים, כך עולה מהערכות פנימיות הנשמעות בחברה האם בזק, לקראת כניסת התוכנית לתוקף ב-1 בדצמבר השנה, כך נודע ל-TheMarker. התוכנית תאפשר לכל מנוי תקשורת לעבור למפעיל מתחרה תוך שמירת מספר הטלפון האישי שלו ובתוך 3 שעות בלבד.

פלאפון סובלת משתי חולשות יחסיות אל מול מתחרותיה הגדולות: ניידות המספרים והכניסה של המתחרות לתחום הטלפוניה על גבי האינטרנט, שנאסרה עליה. בכל הקשור לניידות המספרים, לאור העובדה שלפלאפון המותג החלש מבין שלוש חברות הסלולר, הרי שפוטנציאל נטישת המנויים שלה הוא הגבוה מכולן.

סקר של MarketWatch שבוצע לאחרונה עבור TheMarker הציג כי לפרטנר קיימת ההזדמנות הטובה ביותר לשפר עוד יותר את מעמדה בענף ולהוסיף כ-8% לנתח השוק שלה (כולל מירס) או כ-10% (ללא מירס), על חשבון מתחרותיה. סלקום ופלאפון צריכות, על סמך הסקר, להיות מודאגות יותר: סלקום עשויה לאבד 3% מנתח השוק שלה ופלאפון ניצבת בפני סיכון לאבד כ-8% מנתח השוק שלה.

עם זאת, בשל מהלכים שיווקיים ואסטרטגיים שונים שבהן נוקטות החברות, ההערכה היא שמידת השינוי שיחווה שוק הסלולר עם יישום תוכנית ניידות המספרים תהיה קטנה יותר. מחלקת הייעוץ והניהול ב-BDO Consulting Group מקבוצת BDO זיו האפט ערכה מחקר על התחום בעולם ועל בסיסו הסיקה מסקנות לגבי הצפוי בשוק הסלולר בישראל. המחקר קבע כי ככל שהשוק תחרותי יותר, כך שיעור נטישת המנויים גדול יותר וסיכויי החדירה של תוכנית הניוד גדולים יותר. כמו כן, ההצלחה של תוכנית ניידות המספרים צפויה במדינות עם שיעורי Prepaid (כרטיסים לתשלום מראש) גבוהים, ללא סבסוד מכשירים וללא נעילת SIM - מצב שאינו תואם את מאפייני השוק הישראלי.

המחירים לא ישתנו מהותית

קיים על כן ספק אם תוכנית ניידות המספרים תגדיל את שיעורי הנטישה ובכך תגדיל את רמת התחרותיות בישראל. ההערכה היא שהתוכנית תגדיל את שיעורי הנטישה בישראל בעיקר בסקטור העסקי, לאור העובדה שהמספר מהווה חסם משמעותי יותר בקרב הלקוחות העסקיים, וכי היא לא תגרום לשחיקה מהותית במחירי השירות מכיוון שמדובר בשוק רווי עם שלוש מתחרות בלבד.

הערכה בבזק היא כי אם תצליח פלאפון לשמור על נתח השוק שלה בשנה הקרובה - הדבר ייחשב להישג. פלאפון לא הצליחה ברבעון השני של 2007 לצמוח בהשוואה לרבעון קודם. עם זאת, הכנסות פלאפון משירותי ערך מוסף ותוכן ברבעון השני היוו כבר 12.5% מכלל ההכנסות משירותי סלולר לעומת כ-10.3% ברבעון המקביל. הגידול בהכנסות משירותי ערך מוסף נובע מהגידול במספר מנויי דור 3 בפלאפון ומהמשך חדירת שירותי דור 3. כבר ברבעון הראשון של 2007 הפכה פלאפון לחברה המובילה בישראל בדור 3.

מספר מנויי דור 3 בפלאפון נכון לסוף הרבעון השני של 2007 הוא כ-525 אלף מנויים, המהווים 20% מכלל מנויי החברה, ובפלאפון מאמינים כי יש לכך משמעות רבה גם בהקשר של ניידות המספרים. מנכ"ל פלאפון, גיל שרון, התבטא באחרונה ואמר כי "אנו צופים שגם בתקופת ניידות המספרים נמשיך לגייס מנויים בקצב גבוה בפרט בדור 3. אסטרטגיית דור 3 של פלאפון הוכיחה עצמה כאסטרטגיה הנכונה לשוק הישראלי כאשר דור 3 הפך השנה לחלק מרכזי בשוק הסלולר בישראל, הגדל בקצבים פנומנליים מדי רבעון. אסטרטגיה זו סייעה לנו להמשיך ולגייס עשרות אלפי לקוחות חדשים בכללם אלפי מנויים עסקיים ממיטב החברות במשק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully