וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בועז איתן מוכר את סייפן

עומרי כהן

8.10.2007 / 12:37

אחרי שנתיים בנאסד"ק מוכר איתן את החברה לספאנשן ב-368 מיליון דולר - 56% פחות ממחיר ההנפקה הראשונה לציבור

החלום להפוך את סייפן לענק היי-טק ישראלי חדש הצליח לד"ר בועז איתן, אבל לזמן קצר בלבד. שנתיים לאחר שהנפיק בנאסד"ק את חברת הסטארט אפ מנתניה ברעש גדול והוביל אותה לשווי של יותר ממיליארד דולר, בועז איתן מוכר איתן את הבייבי שלו ללקוחה העיקרית והכמעט יחידה של סייפן כיום - ספאנשן האמריקאית. המשבר הקשה שעבר על סייפן בשנה האחרונה ואשר הפיל את מנייתה לרמות שפל, הביא את איתן למכור את סייפן בהנחה גדולה על מחיר ההנפקה המקורית, ובכמחצית משוויה בעת הצעת המכר הגדולה של בעלי המניות. הפרמיה למשקיעים - 8.5% בלבד על מחיר המניה בשוק.

פרטי העסקה רחוקים מלהרשים את מי שציפה לגדולות ונצורות מסייפן. החברה שהונפקה לפני שנתיים לפי שווי של 692 מיליון דולר ובתוך יום זינק שוויה מעבר לרף ה-1 מיליארד דולר, נמכרת כעת ב-368 מיליון דולר בלבד, בעסקת מזומן ומניות. על פי תנאי העסקה, יקבל כל אחד מבעלי סייפן 5.05 דולר ועוד 0.7429 מניות ספאנשן עבור כל מניה שברשותו. התשלום במזומן יבוצע הישר מהקופה התפוחה של סייפן, שמכילה 237 מיליון דולר במזומן. כדי להתאושש מהתפוגגות החלום על אימפריה משלו ייקח איתן הביתה 128 מיליון דולר במזומן ובמניות של ספאנשן.

אקשן בספאנשן

שתי החברות מצפות להשלים את העסקה ברבעון הראשון של 2008, לאחר קבלת כל האישורים הדרושים, ובהם אישור הרגולטור, אישור בעלי המניות של סייפן ואישור בית משפט מחוזי בישראל. בועז איתן, המייסד היו"ר והמנכ"ל של סייפן, ציין כי איחוד הכוחות עם ספאנשן יאפשר העלאה בהיקף הפעילות של עסקי רישוי הטכנולוגיה של סייפן. לדבריו, שילוב המומחיות של ספאנשן בתחום ייצור שבבי פלאש (זיכרון בלתי נדיף) עם מודל רישוי טכנולוגיית ה-NROM של סייפן, יאפשר לסייפן באופן מהיר יותר לספק ללקוחותיה הנוכחיים והעתידיים את היכולות להפוך למסחריים את הדורות הבאים של טכנולוגיית הפלאש מתוצרתה.

עבור ספאנשן, מדובר כנראה בעסקה מצוינת. החברה מקליפורניה שהוקמה כמיזם משותף לייצור שבבי פלאש של AMD האמריקאית ושל פוטג'יטסו היפאנית, הפכה בשנה האחרונה ללקוחה העיקרית של סייפן, לאחר שסייפן איבדה במפתיעה את הלקוחה העיקרית שלה עד אז - קימונדה מקבוצת אינפיניון.

ספאנשן היא בעצם החברה היחידה שהצליחה עד כה לעשות שימוש בטכנולוגיית ה-NROM של סייפן לצורך ייצור שבבי פלאש בטכנולוגיית ה-MirrorBit שלה. את 2007 כולה היא צופה להשלים עם שבבים בשווי של 2 מיליארד דולר, שיוצרו בטכנולוגיה של סייפן. בהיקף כזה, ובשווי שבו נסחרת סייפן כעת, לספאנשן כבר יותר כדאי לרכוש את סייפן, מאשר להמשיך ולשלם לה דמי רישוי קבועים ותמלוגים עבור כל שבב מיוצר.

ספאנשן הונפקה בנאסד"ק לקראת סוף 2005 ומאז ההנפקה איבדה מנייתה 30% מערכה. כיום היא נסחרת לפי שווי של כ-1.1 מיליארד דולר. סייפן מצידה, איבדה 56% מאז ההנפקה ו-66% מההנפקה השנייה, במסגרתה מכרו המשקיעים הוותיקים ובראשם קרנות ההון סיכון קונקורד וג'מיני, מניות של סייפן ב-123 מיליון דולר. מעניין לציין שבאותה הצעת מכר השתתפה גם ספאנשן, אז משקיעה זוטרה של סייפן, כאשר מימשה את עיקר אחזקותיה בסייפן תמורת 28 מיליון דולר. בועז איתן הסתפק אז במכירת מניות ב-14 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully