וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בועז איתן ימשיך לנהל את סייפן

עומרי כהן

8.10.2007 / 14:16

איתן: "אתה יכול לקרוא לזה כישלון, אבל אנחנו רואים את זה בכיוון החיובי". מבנה החברה לא ישתנה ברובו לטענת איתן

ד"ר בועז איתן שייך לדור הנפילים של תעשיית ההיי-טק הישראלית. הדור של קובי ריכטר, גיורא ירון, אלי הררי, דב מורן, אביגדור וילנץ והאחים יהודה וזוהר זיסאפל. יזמים מבוגרים, מפוקחים, עתירי ניסיון, ובעלי ידע טכנולוגי עצום.

אלי הררי, ד"ר לפיסיקה בעצמו ומי שייסד ומנהל עד היום את סנדיסק, הגדיר אותו בעבר כאחד ממומחי הפלאש המובילים בעולם.

אבל כמנכ"ל סייפן, איתן אינו יכול להתנער מכישלון הקמת המיזם המשותף עם אינפיניון לייצור שבבי פלאש, ואיבוד אותה חברה כלקוח מרכזי, שנה לאחר מכן.

כעת, עם מכירת סייפן במחיר כה נמוך, הוא משלים כנראה עם כישלון המודל העסקי של מכירת רשיונות טכנולוגים, אשר הצליח למשוך רק כעשרה לקוחות - שלושה בלבד מתוכם משלמים או עתידים לשלם בקרוב גם תמלוגים.

"אתה יכול לקרוא לזה כישלון, אבל אנחנו רואים את זה בכיוון החיובי. אנחנו רואים בשיתוף הפעולה אפשרות לעשות יותר ממה שעשינו עד היום. יותר חברות ייקחו רישיון מספאנשן מאשר לקחו מסייפן. השילוב שלנו עם חברה בעלת פרופיל מאוד גבוה יביא להצלחה ואנחנו שמחים על העסקה", הוא אומר בראיון ל-TheMarker.

ההצעה הטובה ביותר

אמרת בעבר: "אני בסייפן כל עוד אני חי". אתה ממשיך להגיד את זה גם עכשיו?

"אפשר להמשיך ולצטט את האמרה", אומר איתן שימשיך לנהל את סייפן כחברה עצמאית בבעלות מלאה, ויצטרף במקביל כחבר דירקטוריון בספאנשן.

היו לכם הצעות רכישה נוספות?

איתן: "לא משהו ברמות האלה".

מלבד ספאנשן, לא הצלחתם לגייס לקוח משמעותי נוסף בתחום הפלאש.

איתן: "עובדתית אתה צודק. ספאנשן היא הלקוח הכי מצליח שלנו וצריך לתת להם את הקרדיט על כך. הם לקוח שבא מתוך עולם הזיכרון הבלתי נדיף, בעוד שאת רוב הלקוחות האחרים אנחנו מביאים מתוך עולמות אחרים והבנייה הזאת לוקחת זמן. יש עוד לקוחות שמתקדמים ויגיעו ל-2 מיליארד דולר מכירות ויותר בעתיד".

כל העובדים צפויים להישאר?

איתן: "צריך לזכור שיש תהליך של קבלת אישורים. השלמת העסקה תהיה ברבעון הראשון של 2008 ועד אז החברה ממשיכה אותו דבר. כיוון שהחברה תישאר עצמאית גם לאחר מכן, המבנה ברובו לא ישתנה".

מה היה האינטרס של ספאנשן בעסקה?

איתן: "האינטרס שלהם הוא ברור: לרכוש נכס בעל אלפי פטנטים, ולייצר עוד ביזנס שיביא הכנסות משמעותיות ורווחיות גבוהה, בעזרת הידע שלנו על איך עושים רישיונות. הסינרגיה פה היא בשילוב הקניין הרוחני, ביכולת לפתח במשותף מוצרים ובידע איך לעשות את הסכמי הרישוי".

יו"ר ומנכ"ל סנדיסק, אלי הררי, העריך בעבר שלא יהיה מי שיקנה אתכם. מה התגובה שלך?

איתן: "אני לא רוצה להתייחס למה שאומרים אחרים. מהומות עוררתי מספיק. לא צריך להסביר שעברנו תקופה מאוד לא קלה, ובשעה כזאת מגלים את האנשים שהם משכמם ומעלה בחברה. שלושה אנשים התנהגו יוצא מן הכלל ונתנו לנו תמיכה חיובית לכל אורך הדרך: יהודית וקובי ריכטר, שהם גם חברים וכנראה גם משקיעים, ואבי פישר, מנכ"ל , שהיא בעלת מניות שלנו (מחזיקה ב-8.6% מסייפן)".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully