וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מריל לינץ': הסביבה המאקרו כלכלית העולמית תהיה הגורם המכריע בתוצאותיהן של חברות הטכנולוגיה בחודשים הקרובים

אילן מוסנאים

20.9.2001 / 13:30

האנליסטית אילנה טרסטון סבורה כי לאחר הפיגועים בארה"ב, גדלה חשיבות הגורם המאקרו כלכלי; חוזרת על התחזית שהתאוששות סקטור הטכנולוגיה תימשך לפחות שנתיים

האנליסטית אילנה טרסטון ממריל לינץ' מעריכה בסקירה למניות ענף הטכנולוגיה בישראל לחודש ספטמבר כי בששת החודשים הבאים ייאלץ הענף להיאבק בסביבה המאקרו כלכלית הבעייתית בעולם, שתהיה הגורם המרכזי בתוצאות.

במריל לינץ' סבורים כי בהתחשב בהשפעות האפשריות של המאורעות הנוראיים בארה"ב, החשיבות של הגורם המאקרו כלכלי גוברת, וחוזרים על התחזית כי סקטור הטכנולוגיה ייכנס לתקופה של התאוששות איטית שתימשך בשנתיים הקרובות.

לאור התרחיש לעיל בוחרים במריל לינץ' להתמקד בחברות שהציגו מודל עסקי גמיש ובטוח ביותר. מבין המניות הישראליות מציינים במריל לינץ' את אמדוקס , צ'ק פוינט ומרקורי , ובין המניות הקטנות יותר את פריסייס , אורבוטק ודי.אס.פי.ג'י .

טרסטון מציינת, כי בשל החולשה הפוקדת את הכלכלה העולמית, עשויות חברות הפועלות בתחומי האלקטרוניקה והשבבים, שברגע זה נראות יציבות יחסית, דוגמת אורבוטק ודי.אס.פי.ג'י, להיחלש באופן משמעותי.

במריל לינץ' סבורים כי הפיגוע האחרון בארה"ב יביא, בנוסף להשפעות הישירות שלו על כלכלת ארה"ב, גם לירידה בהוצאות על מוצרי טכנולוגיה.

במריל לינץ' סבורים כי בטווח הקצר המגמה תתבטא בירידה ברכישות לאורך כל הקו, מה שישפיע על תוצאותיהן של חברות רבות ברבעון השלישי, כאשר רבות תלוי בהתפתחויות הכלכליות והפוליטיות בימים הקרובים.

בטווח הארוך, תוך ההסתייגות שהמאקרו ישפיע יותר מכל על ההתפתחויות - חוזה טרסטון התקדמות בתחומים של עיצוב תשתיות התקשורת, לאו דווקא בכיוון מערכות מרכזיות ענקיות אלא בכיוון של מערכות קטנות יותר ומפוזרות. תופעות אלו ישפיעו גם על מערכות תקשורת ציבוריות ועסקיות.

לגבי תחומי האלקטרוניקה והשבבים, המפתח הוא הצרכן הפרטי, שם צופים במריל לינץ' כי ההתאוששות תהיה קשה יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully