וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר הבריטי מגן על נורת'רן רוק

9.10.2007 / 9:47

האוצר מעודד פקדונות של עסקים בבנק למשכנתאות שהודיע על קריסתו ע"י ביטוחם. הבנק קיבל איומי תביעה, אך עדיין במו"מ עם הנושים

משרד האוצר בבריטניה הסכים לבטח הפקדות של עסקים שונים בבנק נורת'רן רוק, לאור חוסר היציבות הנוכחי של בנק המשכנתאות. המהלך נועד להעניק לבנק אורך נשימה בשעה שמנהליו בוחנים את האפשרויות העומדות בפניהם לשיקומו.

בעלי נורת'רן רוק אמרו בעבר, כי ההסכמים הנוכחיים להגנה על משקיעים יוארכו, כדי לכסות על השקעותיהם של בעלי עסקים שנעשו לאחר ה-19 בספטמבר, אז הודיע הבנק על קריסתו. בין הפעולות שיקבלו הגנה – תשלומי ריבית עתידיים, תנועות הון בין חשבונות ופקדונות קצרי מועד.

מנורת'רן רוק נמסר, כי הבנק קיבל מספר איומים בתביעה, אך הדיונים עם הנושים נמשכים.

סימנים של אופטימיות

לאור מצוקת הסאבפריים, בנק המשכנתאות הבריטי נקלע אף הוא למשבר אשראי לפני כחודש. המוני לקוחות הבנק הרביעי בגודלו בבריטניה משכו אז כ-2 מיליארד ליש"ט מחשש לקריסתו. נסיונות הנהלת הבנק להרגיע את ציבור הלקוחות לא הועילו, ושלטונות בריטניה החלו כבר אז להתערב בפרשה. הבנק המרכזי הזרים כבר לנורת'רן רוק מיליארדי דולרים כרשת ביטחון.

מאז התעניינה קרן סרברוס ברכישת תיק המשכנתאות של הבנק, תוך עידוד משרד האוצר הבריטי. בנוסף פורסמו ידיעות על כך שסיטי מתכוון להעמיד קו אשראי של 20 מיליארד דולר לבנק הקורס. אתמול נודע כי חברות ההשקעות הפרטיות בלקסטון ואפולו מנג'מנט הצטרפו למתעניינים ברכישת בנק המשכנתאות הבריטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully