וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל משרד הביטחון התערב לטובת yes

ערן גבאי

9.10.2007 / 9:46

פנחס בוכריס, שנמנה בעבר על קבוצת השליטה בבזק, דאג להפעיל כוחות חיל ים. ספינה הולנדית של יוניפיל אותרה כמקור ההפרעות

אותרה סיבת ההפרעות לקליטת שידורי חברת הלוויין yes. ל-TheMarker נודע כי אתמול בלילה התבצע, לראשונה מאז פרוץ המשבר, שיתוף פעולה בין חברת הלוויין yes לבין גורמים צבאיים וחיל הים באיתור מקור ההפרעות. אותרה ספינה הולנדית של יוניפיל המשייטת מול חופי העיר צור בלבנון והמפעילה מכ"מ צבאי ל-150 מייל.

בדיקה של נתוני המכ"מ גילתה כי מדובר בציוד שנמצא ברשות צבאות גרמניה והולנד, ומזוהה כבר גם בספינה נוספת באיזור דרומי יותר בים התיכון. בחברת הלוויין ובמשרד התקשורת יידרשו ממשרד החוץ להתערב במשבר ולמנוע בדרכים דיפלומטיות את ההפרעה.

ניסיון קודם לעצירת ההפרעות בשיחה עם הנספח הגרמני הפסיק את השיבושים לשלושה ימים, אך אלה חזרו שוב, תוך הכחשות של הגרמנים כאילו הם מעורבים בהפרעות הקליטה בתדרים האזרחיים של חברת הלוויין yes.

עוד נודע כי מי שדאג אישית להתערבות של גורמי הצבא בניסיונות של yes לאתר את מקור השיבושים בקליטה הוא מנכ"ל משרד הביטחון, פנחס בוכריס, שהיה עד לא מזמן חלק מדירקטוריון החברה האם של yes, בזק כנציג של קבוצת אייפקס.

בוכריס היה חלק מהצוות שהוביל את ההשקעה בבזק והשתתף בניהול המשא ומתן עם העובדים ערב רכישת השליטה בחברה. במקביל לעבודתו באיפקס, שימש בוכריס כנציגו בישראל של המיליארדר הבריטי-יהודי פויו זבלדוביץ, שגם שמו הוזכר כמי שעשוי להצטרף לגרעין השליטה בבזק ניסיון שלא הגיע לכלל הבשלה.

בוכריס, תת-אלוף במילואים, עשה את רוב שירותו בסיירת מטכ"ל, שם מילא תפקידים בכירים. בין השאר, השתתף במבצע אנטבה. בתפקידו האחרון בצה"ל שימש כמפקד יחידת ההאזנות 8200 של מערך המודיעין, וסביר להניח שלא האמין שיידרש לעשות שימוש ביכולות האיתור והאזנה שלו גם עבור חברת הלוויין yes.

כמות הגרסות להפרעות בקליטת שידורי חברת הלוויין yes גדלה היום כשנטען כאילו מקור ההפרעה הוא בשידורי מכ"מ רוסי. גורמי ביטחון מגחכים על כמות הגרסות וטוענים כי ניתן לאתר את מקור ההפרעה, בציוד המתאים המצוי בידי צה"ל, בתוך דקות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully