וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חזקיהו הולך לקראת נפגעי חפציבה

גיא ליברמן

9.10.2007 / 12:19

נתן אור ירוק לבנקים להוציא ערבויות חוק מכר לרוכשי הדירות. בנק ישראל: כך נמנע הסרבול הכרוך בהגשת בקשות פרטניות

המפקח על הבנקים רוני חזקיהו הולך לקראת נפגעי חפציבה: נתן אור ירוק לבנקים להוציא ערבויות חוק מכר לרוכשי הדירות שנפגעו מקריסת החברה.

בהודעה שהוציא היום בנק ישראל, המתבססת על החלטת בית המשפט מאתמול לפיה מצב הקפאת ההליכים בו נמצאת חפציבה אינו מונע מהבנקים להוציא ערבויות, נתן בעצם המפקח על הבנקים רוני חזקיהו אור ירוק לבנקים להוציא ערבות חוק מכר לרוכשי הדירות בתנאים מסויימים.

בדבריו התייחס המפקח על הבנקים לשישה מקרים, שהמשותף לכולם היה התנהלות לקויה של הבנק, לדעתו של המפקח, אשר גרמה נזק לרוכש.

ששת המקרים שהוצגו על ידי המפקח כמקרים שבהם יינתן סעד לרוכשים היו: רוכש דירה אשר אין מחלוקת כי כספיו הופקדו בחשבון הפרויקט, והבנק לא הוציא לו ערבות לפי חוק המכר; רוכש דירה אשר ברשותו ערבות חוק מכר שתוקפה מותנה בהפקדת כספים לחשבון הפרויקט; שיק לפקודת "חפציבה + שם בנק ומספר פרויקט לזיכוי", אשר הופקד בחשבון שאינו חשבון הפרויקט; הרוכש מימן תשלום לחפציבה באמצעות הלוואה שנטל מבנק. הבנק ממנו נטל הרוכש את ההלוואה, לא העביר את הכספים לחשבון הפרויקט; שיק לפקודת חפציבה בע"מ, בתוספת הכיתוב "למוטב בלבד", אשר לא הופקד לחשבון הפרויקט; הרוכש החזיר לבנק המלווה את הערבויות כנגד מסירה החזקה בלבד.

בבנק ישראל מציינים כי: "בדרך זו נמנע למעשה הסרבול שהיה עלול להיות כרוך בצורך להגיש בקשה דומה על ידי כל רוכש ורוכש בנפרד, ונפתח הפתח להמשך הטיפול בתלונות, בהתאם לנסיבותיו של כל מקרה לגופו, דבר שיוביל למתן סעד מהיר ויעיל, שאינו כרוך בעלויות, לחלק ניכר מן הרוכשים שנפגעו מן הפרשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully