וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בעליות שערים

שירלי יום-טוב

9.10.2007 / 22:38

הציפייה להורדת ריבית נוספת עד לסוף השנה עזרה לסגור את המסחר בעליות נאות. בין הישראליות: צ'ק פוינט בשיא של כחמש וחצי שנים

פרוטוקול ישיבת הפד האחרונה בנוגע לריבית שכלל רמז להורדת ריבית נוספת עד לסוף השנה, עזר למדדים לנעול את המסחר בעליות נאות. דשדוש ואף ירידות קלות לפני פרסום הפרוטוקול הפכו למגמה חיובית ברורה. דאו ג'ונס עלה ב-119 נקודות - 0.9% לרמה של 14,164 נקודות כך שהוא שבר שוב שיא, שנשבר בפעם האחרונה רק ביום שישי. נאסד"ק הוסיף הערב 0.6% לרמה של 2,803 נקודות.

הפרוטוקולים המלאים מישיבת הריבית האחרונה ב-18 בספטמבר גילו כי נציגי הפד החליטו פה אחד להורית את הריבית בשיעור חד של 0.5% בחודש שעבר, מחשש לפגיעה משמעותית בכלכלה האמריקאית בעקבות משבר המשכנתאות.

חשוב מכך, המשקיעים בוול סטריט קיבלו בדיוק את מה שחיפשו - רמזים להורדת ריבית נוספת עד סוף השנה. בישיבה נאמר כי האינפלציה כבר אינה מהווה סיכון משמעותי - מה שאומר שהורדת ריבית היא צעד אפשרי כדי להמשיך ולחזק את שוק האשראי והכלכלה כולה.

כאשר הריבית נמוכה, יורדת כדאיות ההשקעה באגרות חוב ובמכשירים פיננסיים בעלי סיכון נמוך, ועולה כדאיות ההשקעה בשוקי המניות. זאת ועוד - ריבית נמוכה משמע עלייה ביכולת החברות הנסחרות לגייס כספים בתנאים נוחים כדי להמשיך ולהתרחב, ופוטנציאל לעליות ברווחיהן ובמחירי המניות שלהן.

הלילה תיפתח באופן רשמי עונת הדו"חות הכספיים כאשר בתום המסחר תדווח ענקית האלומיניום אלקואה על תוצאותיה הרבעוניות. בוול סטריט מצפים ממנה בממוצע לירידה של 3% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל ל-7.4 מיליארד דולר ולרווח של 65 סנט למניה. אמש דיווחה קמעונאית המזון המהיר, יאם בראנדס (סימול: YUM), על גידול של 17% ברווח הנקי הרבעוני ל-270 מיליון דולר, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. יאם בראנדס, המפעילה את רשתות KFC, טאקו בל ופיצה האט, הסבירה את הגידול ברווחיות בהתחזקות המכירות מחוץ לארה"ב ובדגש על סין. בארה"ב דווקא סבלה החברה מירידה בהכנסות. המניה הגיבה היום בעלייה של 5%.

בית ההשקעות לידר שוקי הון חתך היום את המלצת ההשקעה שלו למניית חברת וריפון ל"תשואת שוק", מ"תשואת יתר" לאחר שהמניה השלימה ביום שישי האחרון זינוק חודשי של 23% ועקפה את מחיר היעד - 44.5 דולר. בכך הצטרף לידר לבית ההשקעות מורגן קיגן שביצע פעולה זהה אתמול והפיל את וריפון ב-4.2% בתגובה. היום הוסיפה המניה 2.9%.

בין הישראליות: מניית צ’ק פוינט הוסיפה ליהנות מומנטום חיובי ועלתה ב-2.1% למחיר של 26.3 דולר בו לא ביקרה מזה כחמש וחצי שנים. ב-22 בחודש תפרסם החברה את דו"חותיה לרבעון השלישי ובהתאם לאמרה השחוקה "אין עשן בלי אש" נראה כי יהיו אלה תוצאות חיוביות. צ'ק פוינט זינקה ב-30% בשנה האחרונה.

מניית אלווריון נעלה יום מסחר תנודתי בירידה של 0.9%. בשני ימי המסחר האחרונים היא צנחה ב-10%. למרות הירידות האחרונות, אלווריון היא עדיין אחת המניות הטובות ביותר בין הישראליות בחו"ל בשנה שחלפה עם תשואה פנטסטית של כ-115% מתחילת השנה.

גם סרגון ממשיכה להיות בכותרות. היום היא זינקה בכ-5.5% לאחר שהשלימה צניחה של 30% בארבעת ימי המסחר האחרונים. נראה כי ההתלהבות מסרגון שככה בעת האחרונה לאחר שהמניה שילשה את מחירה השנה. האוויר החם החל לצאת מבלון סרגון לאחר הפחתת המלצות מצד בתי השקעות, במקביל להודעת החברה על הנפקה מתקרבת לגיוס של כ-120 מיליון דולר, המלווה בהצעת מכר של בעלי השליטה, משפחת זיסאפל.

נייס דיווחה כי החברה הבת, אקטימייז, תספק לחברת ניהול הנכסים של הבנק הצרפתי קרדי אגריקול פתרון תוכנה למניעת הלבנת הון, המיועד לשפר את יכולת החברה לזהות נסיונות להונאות במסחר. היקפה של העסקה לא נמסר לפרסום, אך הוא נע כנראה בין שש לשבע ספרות בדולרים. מניית נייס איבדה כ-1.2%.

קומברס עלתה בכ-1% לאחר שדיווחה ביממה האחרונה על 3 עסקות חדשות בהיקף מוערך של כמה עשרות מיליוני דולרים. קומברס תספק מערכות בילינג לחברת תקשורת בוונצואלה ופתרונות לטלפוניית VoIP עבור שתי מפעילות טלקום בלוקסמבורג ושווייץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully