וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושרה תוספת של 50 מ' ש' לתקציב משרד המדע עבור חיזוק ענף הביוטכנולוגיה

TheMarker.com שירות

20.9.2001 / 16:38

התוספת היא במסגרת תקציב המדינה; ההשקעה הממשלתית הכוללת תגיע ל-250 מ' ד' ל-5 שנים

במסגרת תקציב המדינה שאושר בשבוע שעבר בממשלה, אושרה תוספת של 50 מיליון שקל למשרד המדע, התרבות והספורט עבור חיזוק המחקר בביוטכנולוגיה.

בהודעה שנמסרה מטעם משרד המדע, התרבות והספורט צוין כי השר מתן וילנאי הביא לפני הממשלה דרישה להקצאה שנתית של 50 מיליון דולר לשנה, במשך 5 שנים, לתחום הביוטכנולוגיה על היבטיו השונים, בהתאם להחלטת ועדת השרים לענייני מדע וטכנולוגיה. התוכנית הוכנה ע"י צוות מומחים שמינה השר ואושרה ע"י ועדת השרים לענייני מדע וטכנולוגיה ב-3 בספטמבר 2001.

בהתערבות ראש הממשלה נענתה חלקית דרישתו של השר וילנאי, ולראשונה בישראל הוקצתה בתקציב המדינה תוספת תקציבית ייעודית לנושא הביוטכנולוגיה.

המשמעות התקציבית של התוכנית היא השקעה ממשלתית כוללת על סך 250 מיליון דולר במשך 5 שנים (החל משנת 2002), במסגרת פעולותיהם של משרדים ממשלתיים שונים: משרד התעשייה והמסחר, משרד הבריאות, משרד המדע, התרבות והספורט, משרד החקלאות, המשרד לאיכות הסביבה ואחרים.

"אני מקווה כי החלטת הממשלה מאתמול תהווה נקודת מפנה בגישת הממשלה לתחום הביוטכנולוגיה", אמר השר וילנאי. "כל העולם המתקדם מכיר בחשיבותה של ההשקעה הציבורית בתחום הביוטכנולוגיה גם בתקופה של איומים בטחוניים. אני שמח כי ראש הממשלה השתכנע בחשיבות הנושא והביא לפריצת הדרך".

עוד נמסר כי השר וילנאי מתייחס להחלטה מאתמול כשלב ביניים בלבד במימוש התוכנית להפיכת הביוטכנולוגיה לתחום עדיפות לאומית במדינת ישראל בשנים הקרובות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully