וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרובנטוס מתקפלת: מעלה את מחיר היעד בהצעת הרכש לנשואה זנקס ל-4.1 שקלים למניה

שלומי גולובינסקי

20.9.2001 / 16:53

המחיר הקודם של הצעת הרכש עורר את כעסם של בעלי המניות הקטנים בחברה; פרובנטוס מחזיקה ב-88% מנשואה ועוד כ-7% יאפשרו לה למחוק החברה מהמסחר בת"א

חברת ההשקעות השוודית פרובנטוס מתקפלת, ומעלה את מחיר היעד בהצעת הרכש למניות נשואה זנקס ל-4.1 שקלים למניה. פרובנטוס, בעלת השליטה בבית ההשקעות נשואה זנקס, הציעה מחיר של 3.5 שקלים למניה, אולם, ככל הידוע הוא עורר את זעמם של חלק לא מבוטל מבעלי המניות שלה, שזעמו על המחיר הנמוך בו מנסה פרובנטוס למחוק את מניות נשואה זנקס מהמסחר.

זעמם של המשקיעים נבע ממספר גורמים, ובעיקר מהעובדה שהמחיר אותו הציעה פרובנטוס ביחד עם אברהם וערן גורן, יו"ר ומנכ"ל החברה, נמוך מההון העצמי שעמד לרשותה של נשואה זנקס. במקביל, דוחה פרובנטוס את מועד הקיבול האחרון להצעת הרכש ל-25 בספטמבר.

לצורך השלמת הצעת הרכש, חתמה פרובנטוס על הסכם עם מספר בעלי מניות נוספים בנשואה זנקס, בהם אברהם גורן, יו"ר הדירקטוריון, ערן גורן, מנכ"ל החברה, ואלי נחום, לשעבר מנכ"ל משותף וממייסדי קבוצת זנקס, על הסכם הצבעה משותף. ביחד עם שלושת בעלי המניות שחתמו על הסכם ההצעה המשותף, מחזיקה פרובנטוס למעשה ב-88% ממניות נשואה זנקס, כך שדרושים לה עוד כ-7% בלבד כדי שתוכל למחוק את מניות החברה מהמסחר בתל אביב.

החברה דיווחה ברבעון השני על הפסד של 4 מיליון שקל, שמצטרף להפסד של 7 מיליון שקל מתחילת השנה. הכנסות בית ההשקעות מעסקי ניירות ערך ודמי ניהול צנחו ל-5.5 מיליון שקל ברבעון השני של השנה, לעומת הכנסות של 7.4 מיליון שקל ברבעון הראשון ו-12 מיליון שקל ברבעון המקביל.

הירידה החדה היא תוצאה של המשבר בשוקי ההון בארץ ובעולם, שחייב את החברה לפעילויות התייעלות שונות, הכוללות, בין היתר, קיצוץ של כ-20% במספר העובדים וקיצוץ של כ-15% בהוצאות התפעוליות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully