וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב: טבע צנחה ב-8.3% במחזור חריג של 102 מיליון שקל ומשכה את המעו"ף לירידות מתונות של 1.5%

אילן מוסנאים

20.9.2001 / 17:20

מחזור המסחר בינוני - 300 מיליון שקל; מניות הבנקים וקבוצת אי.די.בי בלטו בירידות; מניות נייס ואלביט מערכות הציגו עליות נאות; עליות גם במניות רשתות השיווק

בהמשך ישיר למגמה השלילית שאפיינה את המסחר בסוף שנת 2001, פתחה היום הבורסה התל אביבית את שנת המסחר החדשה בירידות שערים.

למרות הירידות החדות בוול סטריט במהלך חופשת החג, המסחר נפתח בבוקר בירידות קלות, ולקראת השעה 10:15 המדדים אף עברו למשך מספר דקות לעליות שערים, כאשר הם נהנים מהשפעה חיובית של הכרזתו של ערפאת על הפסקת האש ומהפתיחה החיובית בבורסות אירופה.

בהמשך היום התהפכה המגמה בבורסות אירופה בעקבות החוזים העתידיים על הנאסד"ק שנסחרו בפסימיות, והירידות בבורסה הלכו והתחזקו והמעו"ף הגיע עד לשפל של 370.7 נקודות בירידה של 1.9%.

ערפאת תורם להרגעת הרוחות בבורסה

מדד המעו"ף סיים את המסחר בירידה של 1.5% לרמה של 371 נקודות ומדד תל אביב 100 ננעל בירידה של 1.5% לרמה של 360 נקודות.

פעילים בשוק ההון ציינו כי הבורסה של תל אביב הצליחה היום להפגין עוצמה יחסית כאשר היא רושמת ירידות מתונות. זאת, בהשוואה לנפילה שנרשמה בבורסות אירופה ובוול סטריט, ובניטרול הנפילה בטבע המצב אף היה משופר יותר.

הפעילים ציינו כי הכרזת הפסקת האש של ערפאת במהלך החג, תרמה אף ליציבות בבורסה והיתה בעלת השפעה ממתנת על המדדים המובילים.

ירידות חדות במניות מתב ובזק

מניית טבע ירדה ב-8.3% במחזור של 102 מיליון שקל, המהווה למעלה מ-40% מהמחזור הכולל בבורסה, וצימצמה בכך פער ארביטראז' שלילי של 10.5% שפתחה בנאסד"ק. החברה איבדה בשלושת ימי המסחר האחרונים בארה"ב כ-16%, לאחר שביום שלישי דיווחה על תוצאות מאכזבות בניסוי הקופקסון האוראלי, בו לא הצליחה להראות מובהקות סטטיסטית בהפחתת מספר ההתקפים אצל החולים שנחשפו לתרופה.

אל הירידות החדות בטבע הצטרפו גם מניות ענף התקשורת, כאשר בזק ירדה ב-3.4% במחזור של 24 מיליון שקל, ומתב איבדה 5.8% במחזור של 5 מיליון שקל.

גם מניות הבנקים הכבדים הצטרפו אל הירידות, כאשר מניית בנק הפועלים איבדה 0.6% במחזור של 25 מיליון שקל ומניית בנק לאומי נפרדה מ-1.8% משוויה.

צפי לגידול בביקושים למוצרי נייס

לעומתן בלטה היום מניית אלביט מערכות עם עלייה של 2.7% במחזור של 7.5 מיליון שקל. על פי הערכות, צפויה אלביט מערכות, יחד עם התעשייה הבטחונית כולה, להיות בין הבודדות שדווקא ייהנו מהמשבר הנוכחי.

עוד בלטה בעליות חדות מניית נייס , שטיפסה ב-21.1% במחזור של 27 מיליון שקל, לאחר שסיימה את המסחר אמש עם פער חיובי של 25.8%. על פי ההערכות, צפויה החברה ליהנות מגידול בביקושים למוצריה בעקבות הפיגוע במגדלי התאומים. החברה מייצרת, בין היתר, מוצרי הקלטה וניטור לגופים צבאיים ולשדות תעופה וכן ערכות להקלטה דיגיטלית של וידיאו במעגל סגור.

נפילה חדה נרשמה במניות מטאלינק וטאואר שרשמו ירידות של כ-11.2% ו-13.6%, בהתאמה, בעקבות פערים שליליים.

יו"ר ליפמן עוזב - המניה מאבדת 4.1%

מניות קבוצת אי.די.בי נסחרו במגמה שלילית. מניית אי.די.בי אחזקות ירדה ב-1.4%, ומניית אי.די.בי פיתוח נסחרה בירידה של 0.7%. מניות החברות הבנות כלל תעשיות ודסק"ש ירדו ב-1.1% ו-1.2%, בהתאמה.

למרות המגמה השלילית בשוק רשמו מניות רשתות השיווק עליות שערים נאות כאשר מניית רבוע כחול ישראל שזכתה הבוקר להמלצת "קנייה" מבנק הפועלים טיפסה ב-2.5% במחזור של 1.5 מיליון שקל. בבנק מעניקים למניה מחיר יעד של 81 שקל - גבוה ב-35% ממחירה של המניה בבורסה. מניית המתחרה הגדולה שופרסל סיימה את המסחר בעליות של 2.1%.

מניית ליפמן נפלה ב-4.1%. החברה מסרה היום כי היו"ר, ארז מלצר, שהגיע אל החברה לפני כארבעה חודשים, החליט לעזוב את תפקידו באופן מפתיע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully