וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב מפגינה עוצמה

אילן מוסנאים

20.9.2001 / 19:21

בנטרול השפעת הירידות בטבע ובזק היה המעו"ף מסיים היום את המסחר ללא שינוי

מניית טבע היתה ללא ספק הגורם המרכזי במסחר בבורסה התל אביבית עם מחזור של 102 מיליון שקל וירידות חדות של 8.3%, שבאו בעקבות פער שלילי של 10.5% שהמניה פתחה בנאסד"ק.

טבע איבדה בשלושת ימי המסחר האחרונים בארה"ב כ-16%, לאחר שביום שלישי דיווחה על תוצאות מאכזבות בניסוי הקופקסון האוראלי, בו לא הצליחה להראות מובהקות סטטיסטית בהפחתת מספר ההתקפים אצל החולים שנחשפו לתרופה.

טבע היא המניה בעלת שווי השוק הגבוה ביותר בבורסה המקומית, עם שווי של 8 מיליארד דולר, ומשקלה במדד המעו"ף הוא 9.5% - השיעור המקסימלי אליו יכולה מניה בודדת להגיע.

בסך הכל איבד היום המעו"ף 1.2%, כשמתוך ירידה זו אחראית מניית טבע לירידה של כ-0.8%, ומניית בזק , שאף היא תופסת נתח של 9.5% מן המדד, אחראית לעוד 0.32% עם ירידה של 3.3%.

בהתחשב בנפילות החדות, של 9% בדאו ג'ונס ושל 10% בנאסד"ק, שנרשמו במהלך ראש השנה, הירידות במעו"ף היו היום מתונות ביותר. יתרה מכך, אם ננטרל את ההשפעה של שתי המניות לעיל, העוצמה שהפגינו היום המדדים בתל אביב גדולה עוד יותר, ואלמלא הירידות בהן היה המעו"ף נסגר ללא שינוי. מאז הפיגוע ביום שלישי שעבר איבד מדד הדאו ג'ונס 12.3% ומדד המעו"ף נפל ב-8.5%.

גם בימים אלו של התרסקות בבורסות אנו רואים שהחברות אשר הצליחו להציג בדו"חותיהן תוצאות חיוביות, הצליחו, בדרך כלל, לשמור על ערכן של מניותיהן, כשבין מניות העוגן הישראליות ניתן למנות את מניות רשתות השיווק שופרסל וריבוע כחול שרשמו עליות נאות של כ-2%, את מניית אלביט מערכות שעלתה היום ב-2.7%, ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully