וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: הנאסד"ק והדאו קרבים לירידות של 3%; קומברס מזנקת ב-4.5%; טבע עולה ב-2.8%

נתן ליפסון

20.9.2001 / 19:37

צ'ק פוינט יורדת ב-5.2%; מאז שחודש המסחר בוול סטריט, ולמרות הערכות שהביקוש לטכנולוגיות אבטחת המידע של צ'ק פוינט יגבר עקב פיגועי הטרור בארה"ב, המניה איבדה כ-25%

אחרי שהבורסות המובילות של אירופה ננעלו בירידות של 3% ויותר, הירידות בוול סטריט מחריפות והמדדים המובילים שם מתקרבים לשיעור ירידות דומה.

שטף ההודעות השליליות אינו נפסק. אפלייד מטריאלס הודיעה כי תקצץ 2,000 משרות, אגוד הקמעונאים האמריקאי הקטין את תחזית המכירות לרבעון הרביעי, וסוחרים בשוק מעריכים כי גולדמן סאקס מציפה את השוק עם 135 מיליון מניות וולט דיסני.

גם דברי הכיבושין של נשיא הפדרל ריזרב, אלן גרינספאן, הסבור שהתקפות הטרור יפגעו בכלכלה האמריקאית בטווח הקצר בלבד, אינם מעבירים את המשקיעים לקניות. גם הורדת הריבית שלו מיום שני לא הצליחה לעשות את זה.

חרף זאת, כמה מהמניות הישראליות הכבדות מצליחות לשמור על אפן מעל המים: קומברס מזנקת ב-4.5% על רקע הערכות כי הפיגועים ייטיבו עם ענף הסלולר, טבע קופצת ב-2.8% למרות אכזבה מניסויי הגרסה האוראלית של תרופת הקופקסון, לומינס עולה ב-1.7% על רקע הערכות המנכ"ל כי תעמוד בתחזיות הרבעון השלישי. כל המניות האלה רשמו היום עליות חדות יותר.

מנגד, צ'ק פוינט סובלת מירידה של 5.2% - אחרי שרשמה ירידות מתונות יותר. בית ההשקעות CSFB קיצץ לאחרונה את מחיר היעד של מניית החברה מ-70 דולר ל-50 דולר עקב מה שהוא מעריך תהיה השפעת התקפות הטרור על החברה. CSFB קיצץ גם את תחזיות הרווח של צ'ק פוינט ליתרת 2001 וכל 2002. גם בית ההשקעות TWP קיצץ בתחזיות וביעדי צ'ק פוינט.

אנליסט בית ההשקעות דיין ראושר ווסלס (DRW) אינו סבור לעומת זאת כי צ'ק פוינט תושפע מהמצב החדש שנוצר ולפיכך הותיר על כנן את ההמלצה למניה ואת מחיר היעד שלה - 75 דולר.

מאז שהמסחר בוול סטריט חודש, ביום שני, ולמרות הערכות שהביקוש לטכנולוגיות אבטחת המידע של צ'ק פוינט יגבר עקב פיגועי הטרור בארה"ב, המניה איבדה כמעט 25% ולא נראה שהדימום בה נפסק.

ירידה היא גם מנת חלקה של יצרנית טכנולוגיות החיוב אמדוקס , המשילה כעת 1.8%. ב"גלובס" מתפרסמת הערב ידיעה שלפיה החברה קונה את חטיבת קלריפיי של לוסנט ב-200 מיליון דולר - מחיר נמוך בכ-50% מזה שדובר עליו לפני הפיגועים.

המשבר העמוק שאליו הוטלה וול סטריט גרם לפי שעה לדחיית מועד סיום הרוד שואו של גיוון אימג'ינג. תרו לא עידכנה בנוגע להנפקת ההמשך שלה, ואולם מנהלי ההנפקה נתקלים מן הסתם בקשיים. כך או אחרת, המניה עולה כעת ב-1.7% ל-31.4 דולר - כ-8 דולר מתחת למחיר השיא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully