וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר במגמה מעורבת

עומרי כהן

10.10.2007 / 22:53

המסחר נעצר לקחת אוויר לאחר ראלי העליות של אתמול. בין הישראליות: אלוט נפלה בכ-8% בתגובה לאזהרת הכנסות נוספת

לאחר שבירת שיאים נוספת אתמול בוול סטריט, התאפיין היום המסחר במגמה מעורבת עם נטייה לירידות שערים. זאת, בהשפעת תוצאות נמוכות מהצפוי של ענקית האלומיניום אלקואה ודחיית השקת מטוס ה-787 של בואינג. מדד נאסד"ק עלה ב-0.3% ל-2,811 נקודות, מדד דאו ג'ונס איבד 0.6% ל-14,077 נקודות ומדד S&P 500 נחלש ב-0.2% ל-1,562 נקודות. בשוק הסולידי ירדה התשואה על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים ב-0.004% ל-4.647%.

אתמול שברו דאו ג'ונס ו-S&P 500 את שיאיהם הטריים. מדד נאסד"ק טיפס לשיא של שש שנים וחצי והתקרב עד כדי 7% מרמת 3,000 הנקודות. את העליות תידלק פרוטוקול ישיבת הבנק הפדרלי המרכזי מה-18 בספטמבר, בה הוחלט להוריד את הריבית בשיעור חד של 0.5%.

הפרוטוקול גרם לעלייה בבטחון המשקיעים ביחס להורדת ריבית נוספת עד סוף השנה, מאחר שבבנק הפדרלי סבורים כי האינפלציה כבר אינה מהווה סיכון משמעותי - מה שאומר שהורדת ריבית היא צעד אפשרי, כדי להמשיך ולחזק את שוק האשראי ואת הכלכלה כולה.

עונת הדו"חות לרבעון השלישי החלה אמש באופן רשמי, עם פרסום תוצאותיה של חברת האלומיניום אלקואה, הנכללת במדד דאו ג'ונס. אלקואה דיווחה על עלייה ברווחיה, אבל לא הצליחה לעמוד בתחזית האנליסטים הממוצעת. בתגובה, איבדה מנייתה 2.5% ל-38.7 דולר.

חברת דאו נוספת, יצרנית המטוסים בואינג, דחתה בחצי שנה את המשלוחים הראשונים של מטוס דרימליינר 787 ומנייתה ירדה בתגובה 2.7% ל-98.7 דולר. העיכוב נובע בשל קשיים בהשלמת ההרכבה הסופית של המטוסים הראשונים.

בעוד חברות ענק כבר הספיקו לסיים לערוך את הדו"חות ולהתחיל לפרסם אותם, יש חברות ישראליות קטנות, כמו אלוט קומיוניקיישנס, שרק עכשיו - 10 ימים לתוך הרבעון הרביעי - טורחות לפרסם אזהרות לקראת התוצאות הרבעוניות.

אלוט אמנם הונפקה בנאסד"ק רק לפני שנה, אבל אתמול בלילה היתה זו כבר האזהרה השנייה שלה. החברה, המתמחה בפתרונות לאופטימיזציה של רוחב פס, דיווחה כי סיימה את הרבעון השלישי עם הכנסות של 7 מיליון דולר, לעומת תחזית קודמת ל-9.5 מיליון דולר.

עקב כך, גם חתכה החברה את תחזית ההכנסות השנתית לטווח של 35-32 מיליון דולר. זאת, לעומת תחזית קודמת, אף היא מונמכת, להכנסות של 40 מיליון דולר. המשמעות ברורה - אלוט לא תצמח השנה ואולי אף תרשום ירידה בהכנסות, שכן את 2006 היא סיימה עם הכנסות של 34 מיליון דולר.

בתגובה לחדשות, חתך בית ההשקעות CIBC את ההמלצה למניה ל"תשואה ענפית", מ"תשואת יתר". מנגד, חזר ליהמן ברדרס על המלצת "משקל יתר" עם מחיר יעד של 7.5 דולרים. אלוט הגיבה בנפילה של 8% ל-6.2 דולרים.

חברת נייס מערכות ממשיכה לדווח על עסקות חדשות בקצב מהיר. היום מדובר בהודעה על הזמנה למערכות הקלטת וידיאו מנמל התעופה של שנגחאי. העסקה בהיקף של כמה מיליוני דולרים. נמל התעופה פודונג יעשה שימוש בפתרון של נייס להגברת הבטיחות והביטחון של עשרות מיליוני הנוסעים העוברים בו מדי שנה.

נמל התעופה מתעתד להגדיל את קיבולת הנוסעים העוברים בו לכ-80 מיליון נוסעים בשנה. זאת, בעזרת שלושה טרמינלים ראשיים, שני טרמינלים משניים וחמישה מסלולי טיסה מקבילים. נייס עלתה ב-2.6% ל-39 דולר.

בנק ההשקעות ליהמן ברדרס העלה המלצה לחברת אודיוקודס ל"תשואת יתר", יחד עם העלאה מינורית למדי של מחיר היעד - בדולר אחד בלבד - ל-8 דולרים. המניה הגיבה בעלייה של 8% ל-6.5 דולרים.

חברת אופטיבייס הודיעה על כניסתה לפרויקט נוסף בהודו. החברה תספק לחברת התקשורת Airtel, ספקית שרותי אינטרנט וטלפוניה, מערכות דחיסה ושידור וידיאו דיגיטלי, בהיקף מוערך של כמה מאות אלפי דולרים. . אופטיבייס ירדה ב-1.7% ל-3.5 דולרים.

וריפון טיפסה ב-2.4% ל-46 דולר לאחר שבנק ההשקעות מריל לינץ' העלה את מחיר היעד למניה ל-54 דולר, מ-43 דולר, וחזר על המלצת "קנייה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully