וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיסני איבדה כ-30% מערכה בעקבות מתקפת הטרור

עפרה שלו

20.9.2001 / 23:41

מניות החברה נסחרות עתה בשפל של כ-6 שנים, על רקע הזרמה של כ-135 ממניותיה לשוק, במחיר של 15 דולר למניה

אחת הנפגעות העיקריות של מתקפת הטרור היא וולט דיסני (סימול DIS), שמנייתה איבדה יותר מ-30% מערכה מאז חודש המסחר ביום שני. דיסני נסחרת עתה בשפל של כ-6 שנים, על רקע הזרמה של כ-135 ממניותיה לשוק, במחיר של 15 דולר למניה. מניות דיסני יורדות עתה בכ-10% למחיר של 16.5 דולר.

דיסני אישרה בהודעה לעיתונות כי רכשה מחדש 50 מיליון מניות "ממספר בעלי מניות עיקריים" באמצעות גולמן סאקס, "במחיר הכולל דיסקאונט על מחיר השוק הנוכחי". כמו כן אמרה דיסני כי גולדמן סאקס רכש 85 מיליון מניות, אותן בכוונתו להחזיר לשוק.

אולם CNBC דיווח כי בעל המניות סיד באס מוכר את החזקותיו בחברה. על פי הדיווח מכר באס מניות של דיסני במחיר של 15 דולר למניה, בלוק מניות השווה כ-2 מיליארד דולר. דיסני, כך דווח, תשלם 750 מיליון דולר תמורת מניותיה. 135 מיליון מניות הן 6.5% ממניות החברה.

עם בעלי המניות המוסדיים הגדולים של דיסני נמנים ברקלי'ס, קפיטל ריסרץ' אנד מנג'מנט, סטייט סטריט וקבוצת FMR.

ביום שני, בו חודש לראשונה המסחר בוול סטריט בתום שבוע מהפיגוע הקטלני בארה"ב, בלטה דיסני בין מניות הכלכלה הישנה שהובילו את הירידות. דיסני צללה ב-18.4%. עתה היא נסחרת בירידה של יותר מ-30% ביחס למחיר הסגירה ב-10 בספטמבר, יום המסחר האחרון לפני הפיגוע.

פגיעה בהכנסות מפרסומות

מגזר המדיה הוא אחד המגזרים בהם ניכרת כבר השפעת מתקפת הטרור על ארה"ב. ענקיות מדיה כגון דיסני, המחזיקות באולפני סרטים ורשתות טלוויזיה, פגיעות במיוחד. הצופים המזועזעים, שראו את המטוס השני מתרסק לתוך מרכז הסחר העולמי על מסכי הטלוויזיה והמחשב, נזכרו בתמונות מסרטי "גודזילה", "מת לחיות", "המגדל הלוהט", וסרטי אסונות רבים אחרים. אולפני סרטים רבים החליטו לדחות השקת סרטי אסונות עד להודעה חדשה. דיסני תדחה את השקת הקומדיה "ביג טראבל" בכיכובו של טים אלן, בה מוברח נשק אטומי למטוס.

קשה לאמוד כעת את הנזק או את התועלת שייגרמו לאולפני הסרטים, אולם הנזק לרשתות הטלוויזיה, שבבעלות אותן ענקיות מדיה המפעילות את אולפני הסרטים, כבר נאמד במיליוני דולרים רבים. רשתות טלוויזיה רבות, בהן ABC של דיסני, משדרות חדשות מאתרי האסון ברציפות, ללא פרסומות, ונמנעות עד כה מלהקרין את לוח השידורים הרגיל. דיסני צפויה לרשום ירידה בהכנסות ברבעון השלישי בשל הירידה במכירת פרסומות.

ביום שישי פירסמה ענקית המדיה ויאקום (סימול VIA), הבעלים של רשת הטלוויזיה CBS, אזהרת רווח לשנת 2001, על רקע הגדלת ההשקעות בסיקור החדשותי של מתקפת הטרור על ארה"ב וירידה משמעותית בהכנסות מפרסום.

האטה בתיירות

במהלך הימים האחרונים ספגה דיסני הורדות המלצות. קרדיט סוויס פירסט בוסטון הוריד את המלצת המניה מ"קנייה חזקה" ל"החזק"; פירסט יוניון סקיוריטיז הוריד את ההמלצה על מננית החברה מ"קנייה חזקה" ל"קנייה".

על רקע שינוי ההגבלים של רשות ני"ע בארה"ב (SEC) על רכישה חוזרת של מניות, הודיעה דיסני על רכישה חוזרת של מניות, כמו חברות רבות אחרות, שרצו להביע אמון בחברה ולבלום ירידות במסחר. דיסני אמרה כי תרכוש מחדש 386 מיליון מניות ואף מכרה אג"ח בשווי של מיליארד דולר במטרה לממן את הרכישה החוזרת.

לנוכח האטה חדה בתיירות נאלצת דיסני להקפיא את גיוס העובדים ואף לקצץ במספר שעות העבודה של העובדים במשרה חלקית בדיסני וורלד, 15 אלף במספר. מוקדם יותר השנה פיטרה דיסני 1,400 עובדים בדיסני וורלד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully