וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

yes תפתח ערוצים בתשלום כפיצוי לקוחות

יעל ולצר ורוני לינדר גנץ

11.10.2007 / 13:33

תשלם מאות אלפי שקלים לבעלי ומפיקי הערוצים. מפיקי הערוצים פנו ל-HOT כדי לבדוק אם לא תחייב אותם בתנאים דומים

חברת הלווין yes שוקלת את פתיחת הערוצים בתשלום לכלל הלקוחות למשך חודש, כחלק מפיצוי הלקוחות ומניהול המשבר אליו נקלעה החברה לאחרונה. כך נודע ל-TheMarker. החברה תשלם בתמורה להסכמתם של מפיקי הערוצים מאות אלפי שקלים (לכל מפיק) במקום התשלום אותו קיבלו מהלקוחות.

כזכור, מאז ה-6 בספטמבר יש שיבושי קליטה קשים ברחבי הארץ של שידורי הלווין, למרות שביומיים האחרונים לא חלו שיבושים. בימים האחרונים הבינו ב-yes כי סבלנותם של המנויים פוקעת, ושרבים מהם שוקלים להתנתק מהחברה. גם הפיצוי הזמני שנתנה החברה בתחילת החודש, צפייה חינם בסרטי DVD בוקס, לא הצליח לרצות את המנויים, שתלונתם העיקרית היתה שמדובר במבחר דל של סרטים ישנים ולא אטרקטיוויים. בנוסף התלוננו הצרכנים על קשיי צפייה באותם סרטים. הרעיון של פתיחת ערוצים נולד מתוך המצוקה הזו, שמהווה פיצוי משמעותי בהרבה מהמחווה שניתנה עד היום.

מתגייסים למזעור המשבר

ל-TheMarker נודע שאתמול פנתה yes למפיקי הערוצים, וביקשה מהם לפתוח את הערוצים בתשלום למשך חודש ימים. המדובר בעיקר בערוצים של חברת "ענני תקשורת": אגו (כ-150 אלף מנויים, שמשלמים 9.90 שקלים לחודש), ערוץ הבריאות וערוץ האוכל (ביחד כ-80 אלף מנויים, שמשלמים 14.90 שקל לחודש עבור הצפייה בשני הערוצים), ערוצי "נגה": "גולד" ו"לייב" ו"לוגי" וערוצי הספורט של צ'רלטון (ספורט 1, ספורט 2).

עבור כל אחד ממפיקי ערוצים אלו מדובר בעשרות עד מאות אלפי מנויים, שמשלמים עבור ההתחברות לערוצים בין 30 ל-50 שקל לחודש, ובסך הכל מסתכמת הטבה זו למאות אלפי לקוחות במיליוני שקלים לחודש, אותם עומדת yes לספוג. עם זאת, בחברה עדיין לא התקבלה החלטה סופית לגבי פתיחת הערוצים.

לאחר שקיבלו מפיקי הערוצים את בקשת yes, הם פנו למתחרה HOT על מנת לבדוק אם זו תאלץ אותם לפעול מולה באותם תנאים. ל-TheMarker נודע שלאחר שיחות ארוכות ודיונים בנושא, אישרה בשעות הערב HOT לבעלי הערוצים להיענות לבקשת yes.

דביר בר, דובר "ענני תקשורת": "לאחר דיונים בנושא, החלטנו להיעתר לבקשת yes. אנחנו מבינים את רצונה של חברת הלווין למתן הטבות ללקוחות שמנויים על ערוצי 'ענני תקשורת', ושמחים לסייע ככל שניתן".

מ-HOT נמסר בתגובה: "קיימנו דיונים בעקבות פניות ספקי התוכן בשעות הערב המוקדמות, וההחלטה של HOT היתה, שהצעד הנכון מבחינתה הוא לא להתנגד לבקשת yes, אלא להפך. ההתקשרות בין HOT לספקי התוכן נשארת בעינה".

מ-yes נמסר בתגובה: "החברה בודקת מספר אפשרויות לפיצוי הלקוחות. בינתיים ה-DVD בוקס ממשיך להיות פתוח לכלל הלקוחות, וביומיים האחרונים לא היו שיבושים בשידור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully