וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המדדים יורדים ב-3%; מאז חידוש המסחר והורדת הריבית איבדו 12%

נתן ליפסון

20.9.2001 / 22:06

טבע עברה לירידות של 1.1%, צ'ק פוינט יורדת ב-4.3% וקומברס קופצת ב-5.9%; ב-4 ימי המסחר האחרונים קומברס השלימה זינוק של 18%, שהוסיף לשוויה יותר מ-700 מ' ד'

כשעה לפני תום המסחר וכבר ברור שגם היום - יום המסחר הרביעי מאז חידוש הפעילות בוול סטריט - המניות הנסחרות בארה"ב יינעלו בירידות.

נכון לעכשיו, מדד הדאו ג'ונס רושם ירידה של 3.4% ומדד הנאסד"ק מאבד 3.0%. מאז יום שני איבדו שני המדדים כ-12% מערכם.

הירידות היום נובעות מהמשך הירידות באירופה ומזרם החדשות הרעות - על הפסדים והורדת תחזיות - שאינו נפסק. אפלייד מטריאלס הודיעה היום כי תקצץ 2,000 משרות, איגוד הקמעונאים האמריקאי הקטין את תחזית המכירות לרבעון הרביעי, וסוחרים בשוק מעריכים כי גולדמן סאקס מציפה את השוק עם 135 מיליון מניות וולט דיסני.

בסביבות השעה 20:00 שעון ישראל הירידות החריפו - מכ-2.5% לכ-3%. במקביל, התחזקו גם הירידות במניות הישראליות והעליות באלה שהצליחו לעשות זאת התמתנו ואף נמחקו.

מבין המניות הכבדות, הירידות החדות ביותר נרשמות בצ'ק פוינט - 4.3% - בעיקר בשל הורדת המלצות ותחזיות ממספר בתי השקעות. המניה יורדת ברציפות מאז יום שני למרות הערכות שהביקוש לטכנולוגיות אבטחת המידע שלה יגבר.

צ'ק פוינט נסחרת עתה ברמה של 25.8 דולר לעומת 33 דולר לפני חידוש המסחר ושיא של 110 דולר בינואר השנה.

מניות מרקורי מאבדות עתה 3.4%. ירידות חדות עוד יותר נרשמות באינדיגו אינדיגו - 7.0%, ובהרמוניק מניה - 8.0%.

טבע , שהצליחה בשלב מסוים לעלות, נכנעה למגמה ורשומת עתה ירידה של 1.1%, כנראה שעדיין בהשפעת האכזבה מהניסויים בגרסה האוראלית של תרופת הקופקסון.

קומברס , המתמחה בייצור תאים קוליים לטלפונים סלולריים, בולטת בעלייה חדה של 5.9%. מאז חידוש המסחר בוול סטריט ביום שני, קומברס זינקה ב-18% על רקע הערכות כי הפיגועים יגבירו את הביקושים לטלפונים סלולריים - ביקושים שיגיעו גם לענפים המשיקים.

עד כה מתברר אם כן כי הורדת הריבית הנדיבה של נשיא הפדרל ריזרב האמריקאי, אלן גרינספאן, והערכתו כי פיגועי הטרור יגרמו נזק קצר-טווח בלבד לכלכלה האמריקאית אינם מצליחים לעודד את המשקיעים לקנות מניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully