וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקשייר האתאוויי צופה הפסד של 2.2 מיליארד דולר מתביעות ביטוח הקשורות לפיגוע הטרור

עפרה שלו

20.9.2001 / 22:24

חברת ההשקעות והביטוח של המיליארדר וורן באפט מעריכה כי חלקה בסך ההפסדים הכללי של הענף הוא 3%-5%, ובכך מעריכה את הפסדי הענף כולו ב-44 מיליארד דולר, הרבה מעל תחזיות האנליסטים

ברקשייר האתאוויי (סימול BRKA), חברת ההשקעות והביטוח של המיליארדר וורן באפט, צופה לרשום הפסד לפני מס של 2.2 מיליארד דולר מתביעות ביטוח הקשורות לפיגוע הטרור במרכז הסחר העולמי.

ברקשייר, המחזיקה בחברת הביטוח ג'נרל Re, תרשום את ההפסד כמחיקה בתוצאות הכספיות של הרבעון השלישי. כמו כן אמרה ברקשייר כי תקבל החזר מס עבור מסים שכבר שילמה השנה, והפחתה במס לשארית השנה הנוכחית.

ההפסד שצופה ברקשייר עולה בקנה אחד עם התחזיות שסיפקה כבר ב-12 בספטמבר, לפיהן תשלם 3%-5% מסך הפסדי ענף הביטוח הקשורים לפיגוע. לפי חישוב זה מעריכה ברקשייר כי סך הפסדי הענף יגיע ל-44 מיליארד דולר לפני מס, סכום הגבוה בהרבה מתחזיות האנליסטים.

הערכות האנליסטים המוקדמות לגבי היקף ההפסדים לחברות הביטוח נעו בין 2 ל-5 מיליארד דולר. תוך זמן קצר העלו האנליסטים את ההערכות ל-20 ואף ל-30 מיליארד דולר.

האירוע היקר ביותר עד כה בתולדות חברות הביטוח היה סופת ההוריקן אנדרו ב-1992. באירוע זה שילמו חברות הביטוח כ-20 מיליארד דולר. באנדרו נספו 38 בני אדם, ואילו פיגוע הטרור במרכז הסחר העולמי עלה באלפי חיי אדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully