וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: הדאו נפל ב-4.4% - איבד 13% מאז חידוש המסחר ביום שני

נתן ליפסון

20.9.2001 / 23:32

הנסאד"ק ננעל בירידה של 3.7%; צ'ק פוינט נפלה ב-5.6%; ירידות חדות גם במרקורי, אינדיגו והרמוניק; קומברס ננעלה בעלייה של 6.5% והשלימה זינוק של 18% מאז יום שני

יום המסחר הרביעי מאז חידוש המסחר בוול סטריט - ואין עדיין התייצבות מחירים: מדד הדאו ג'ונס ננעל היום בירידה של 4.4% ומדד הנאסד"ק ננעל בירידה של 3.7%. מאז יום שני איבדו המניות בוול סטריט כ-12% מערכן.

המסחר נפתח היום אחרי ירידות של 2%-3% בבורסות המובילות בעולם. רמת האי ודאות והחרדה כה גבוהה עד שלא ניתן לומר איזה שוק מוביל ואיזה מובל.

נשיא הפדרל ריזרב, אלן גרינספאן, הביע אמנם היום את דעתו כי הנזק לכלכלת ארה"ב מפיגועי הטרור של לפני שבוע וחצי יהיה קצר-טווח בלבד, אך דבריו לא הצליחו כנראה להפוך את המגמה.

ביום שני הכריז גרינספאן על הורדה נדיבה של הריבית, חצי אחוז, ואולם הוזלה זו של מקורות המימון נשכחה מהר. ייתכן שאוזלת ידו של גרינספאן נוכח השוק פוגעת גם באמינות הבנק המרכזי של ארה"ב.

המגמה השלילית נתנה את אותותיה גם במניות הישראליות, אם כי הירידות שהן רשמו היו בדרך כלל דומות לאלה שנרשמו בשוק.

חרף זאת, ירידות חדות יחסית נרשמו במניות צ'ק פוינט - 5.6% - ככל הנראה בהשפעת כמה הורדות המלצה שנחתו על המניה בסמיכות רבה.

אחת מהן היתה של בית ההשקעות CSFB, שקיצץ את מחיר היעד של צ'ק פוינט מ-70 דולר ל-50 דולר עקב מה שהוא מעריך תהיה השפעת התקפות הטרור על החברה. CSFB קיצץ גם את תחזיות הרווח של צ'ק פוינט ליתרת 2001 וכל 2002. גם בית ההשקעות TWP קיצץ בתחזיות וביעדי צ'ק פוינט.

מנגד, אנליסט בית ההשקעות דיין ראושר ווסלס (DRW) אינו סבור כי צ'ק פוינט תושפע מהמצב החדש שנוצר ולפיכך הותיר על כנה את ההמלצה למניה ואת מחיר היעד שלה - 75 דולר.

צ'ק פוינט ננעלה היום במחיר של 25.4 דולר לעומת 33 דולר לפני חידוש המסחר ושיא של 110 דולר בינואר השנה - חרף הערכות ראשוניות שהביקוש לטכנולוגיות אבטחת המידע שלה יגבר.

מניית אמדוקס ננעלה היום בירידה של 1.1%. "גלובס" דיווח הערב כי אמדוקס השלימה את רכישת חטיבת קלריפיי של לוסנט ב-200 מיליון דולר - מחיר נמוך בכ-50% מזה שדובר עליו לפני הפיגועים.

ידיים כבדות נפלו גם על מניות מרקורי , שננעלו היום בירידה של 3.3%, אינדיגו אינדיגו - 8.6%, הרמוניק - 8.8%, ביוטכנולוגיה כללית - 16.7%, ונייס - 10.6%.

החרפת הירידות נטלה מחיר גם מהמשקיעים במניות טבע . ברוב שעות המסחר נסחרה המניה בעלייה - התאוששות ראשונה אחרי האכזבה מהניסויים בגרסה האוראלית של תרופת הקופקסון. אבל שלוש שעות לפני תום המסחר החלה המניה להיכנע למגמת השוק ובסופו של דבר, אחרי שכבר ירדה ביותר מ-1%, ננעלה בעלייה של 0.1% בלבד.

המשבר העמוק שאליו הוטלה וול סטריט גרם לפי שעה גם לדחיית מועד סיום הרוד שואו של גיוון אימג'ינג.

תרו לא עידכנה בנוגע להנפקת ההמשך שלה, ואולם מנהלי ההנפקה נתקלים מן הסתם בקשיים. כך או אחרת, המניה ננעלה בעלייה של 0.5% ל-30.4 דולר - כ-19 דולרים מתחת למחיר השיא.

מנגד, קומברס בלטה בעליות בכל שעות המסחר וננעלה בעלייה של 6.5% לרמה של 26.0 דולר.

מאז חידוש המסחר בוול סטריט ביום שני, זינקה קומברס, המתמחה בטכנולוגיות של תאים קוליים לטלפונים סלולריים, ב-18% כנראה עקב הערכות כי הפיגועים יגבירו את הביקושים לטלפונים סלולריים - ביקושים שיגיעו גם לענפים המשיקים.

גם לומינס סיימה את היום במגרש הירוק וננעלה בעלייה של 6.0%. המגמה החיובית במניה נבעה מדבריו של המנכ"ל יאשה סיטון, שאמר כי החברה תעמוד בתחזיות הרבעון השלישי. סיטון אמר גם כי הביקוש למוצרי החברה ממשיך להיות חזק. האנליסטים צופים שלומינס, לשעבר ESC, תסיים את הרבעון השלישי ברווח של 29 סנט למניה.

עליות נאות נרשמו גם בפריסייס - 6.1%, ובאי.סי.איי , שננעלה בעלייה של 1.4% אחרי שכבר עלתה ביותר מ-3%. עלייה זו היא נחמה פורתא למשקיעים שראו אותה נופלת מ-30 דולר לפני כשנה ל-2.8 דולרים כיום.

סימן אחד ויחיד לאפשרות שמחירי המניות בוול סטריט יתייצבו בקרוב היה אולי ההפסקה בביקושים שנרשמו לאיגרות החוב האמריקאיות - ביקושים שהביאו לעליית התשואות מעט מעל רמות השפל שרשמו בימים האחרונים.

הנהירה לאיגרות החוב נפסקה כנראה על רקע הערכות שממשלת ארה"ב תרחיב את גיוס החוב שלה כדי לממן את הגדלת ההוצאות.

מצד שני, יכול להיות שהדבר נובע מכך שהתשואות הגיעו לרמות נמוכות מדי ואף כאלה שאינן מצדיקות פנייה אליהן כמקלט לשמירה על ערכו של הכסף - התשואה על איגרות החוב של האוצר האמריקאי לשנה אחת עומדת על 3.3%. התשואה על האיגרות הקצרות יותר נעה סביב 2.2%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully