וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בירידות

שירלי יום-טוב

11.10.2007 / 23:39

הדאו ג'ונס ירד ב-0.5%, הנאסד"ק צנח ב-1.4%. מחיר הנפט עלה ב-2.2%, מעל 83 דולר, עקב ירידה בלתי צפויה במלאי בארה"ב

שלושה חודשים לאחר פרוץ משבר המשכנתאות בארה"ב, נראה היה כי וול סטריט שמה אותו מאחור. ואולם כעת נזכרים המשקיעים כי רמות השיא אליהן העפילו השבוע המדדים נושאות בחובן גם סיכון. לאחר פתיחה חיובית של יום המסחר, ולמרות העלאת תחזיות של הרשת הקמעונאית הגדולה בעולם, וול מארט, עברו המדדים בשעתיים האחרונות לירידות, במה שנראה כמימושי רווחים מהרמות האמורות של המדדים.

בסיכום היום איבד מדד דאו ג'ונס 0.5% ל-14,013 נקודות. גם מדד S&P500 איבד 0.5% ל-1,554 נקודות. מדד נאסד"ק נפל ב-1.4% ל-2,772 נקודות, בהובלת מניות הטכנולוגיה: מדד המוליכים למחצה של פילדלפיה צנח ב-2.3%.

וול מארט זינקה בכ-2.9% לאחר שהעלתה היום את תחזיתה לרבעון השלישי בעקבות מהלך של הורדת מחירים וצמצום הוצאות שהובילה החברה בחודשיים האחרונים. זאת למרות שהרשת דיווחה על מכירות חלשות מהצפוי בחודש ספטמבר, בעקבות החששות מפני מיתון בארה"ב שהובילו לצמצום הצריכה הפרטית.

גם נתוני המקרו שהתפרסמו משביעים את רצון המשקיעים: מאזן הסחר הצביע על ירידה חדה מהצפוי בגירעון המסחרי (ההפרש בין סך היבוא לסך היצוא) ל-57.6 מיליארד דולר באוגוסט, ירידה של 2.4% מנתוני יולי. מספר התביעות החדשות לדמי אבטלה בשבוע שעבר ירד לרמה של 308 אלף מ-320 אלף בשבוע קודם.

מחר יתפרסמו נתוני המכירות הקמעוניות בחודש שעבר, כאשר הציפייה היא לעלייה של 0.2% לעומת עלייה של 0.3% באוגוסט. מחר יפורסמו גם נתוני מדד המחירים ליצרן, המהווים אינדיקציה לקצב האינפלציה. מדד הליבה, המנכה רכיבים תנודתיים, צפוי לעלות ב-0.2% - כמו באוגוסט.

העליות בשווקים מורידות את מחירי אגרות החוב של ארה"ב והתשואה (העומדת בקשר הפוך מול המחיר) עולה ל-4.7% מ-4.65% אתמול בשעות הערב של ארה"ב.

מחיר הנפט ננעל בעלייה של 2.2% - מעל 83 דולר - עקב ירידה בלתי צפויה במלאי הנפט בארה"ב, שביתה במתקני שברון בניגריה ושריפה בשדה של BP באלסקה.

בעולם נרשמות היום עליות בכל השווקים. מדד הנג סנג ההונג קונגי קפץ ב-2% והניקיי היפאני זינק ב-1.6%. ה-FTSE בלונדון טיפס אף הוא ב-1.4%.

מניית סנדיסק נפלה ב-5.8% במחזור ער לאחר שבית ההשקעות אופנהיימר הוריד לה המלצה ל"נייטרלי".

בין הישראליות בלטה מניית לנאופטיקס בנפילה של כ-4.2% במחזור גבוה למחיר שיא של שבע שנים. חברת המעבדים למחשבים, הנשענת על פעילות החברה הבת, איזיצ'יפ, הכריזה על קו מעבדים חדש לרשתות Access - חדירה לשוק נוסף מלבד שוק רשתות ה-METRO בו פעלה עד כה. קודם לפתיחה היום, לנאופטיקס טיפסה בכ-70% מתחילת השנה.

מניית סרגון עברה מעלייה של כ-1.5% לירידה של 6%. ביומיים האחרונים הוסיפה המניה 10% לאחר שאיבדה כ-30% בארבעת ימי המסחר הקודמים. מלוותה של סרגון בריצות ובנפילות השנה, אלווריון, המשיכה להיסחר במגמה דומה, ואיבדה כ-5.9%.

מניית מאינד סי.טי.איי התגברה על המגמה השלילית בקרב מניות הטכנולוגיה ונסחרה ללא שינוי לאחר שהחברה הודיעה על רכישת Abacus בילינג - חברה בריטית המתמחה בפתרונות בילינג. מאינד, המתמחה אף היא בפתרונות בילינג למפעילות שירותי תקשורת קטנות, תשלם עבורה 7.4 מיליון דולר במזומן.

בימים האחרונים החלו לזרום הודעות החברות על מועדי פרסום הדו"חות הכספיים לרבעון השלישי. צ’ק פוינט הודיעה כי דו"חותיה יתפרסמו ב-7 בנובמבר. הודעות אלה מתפרשות על ידי השוק כאישור לכך שהרבעון עבר בלא "תקלות" מיוחדות, כלומר בהתאם לתחזיות שנמסרו בעבר או בקרבת התחזית הממוצעת בשוק. השוק הגיב בהתאם והמניה טיפסה ב-1% למרות המגמה השלילית.

מול המגמה השלילית בלטה מניית טבע בעלייה של 1.4%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully