וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדלר-חומסקי שווה 350-250 מיליון שקל?

שרון שפורר

14.10.2007 / 8:03

זה הסכום בו יונפק משרד הפרסום בבורסת ת"א. המשרד מרוויח 20-30 מיליון ש' בשנה. אדלר וחומסקי נהנו מדיווידנדים של עשרות מיליוני ש'

2007 לפחות עד עכשיו היתה שנה נפלאה למשרד הפרסום אדלר-חומסקי & ורשבסקי. התרדמת שאליה נכנס אריאל שרון, חברו הוותיק של ראובן אדלר ומי שסייע לו לא מעט ביצירת קשרים, לא רק שלא פגעה במשרד הפרסום, אלא שהיקף הפעילות שלו אף גדל. באוגוסט זינק המשרד שבבעלות אדלר ואייל חומסקי למקום השני ברשימת משרדי הפרסום של יפעת, כשהוא נושף בעורפו של הראשון ברשימה - מקאן אריקסון.

נראה שבשבועות הקרובים, בתנאי שהרוח החיובית תמשיך לנשוב בשוק ההון, יגיעו השניים לפסגה חדשה - הנפקה בבורסה של תל אביב. על פי הערכות בשוק, רווחיות משרד הפרסום היא בקצב של 20-30 מיליון שקל בשנה (אחרי מס), ושווי החברה בהנפקה הוא 250-350 מיליון שקל. זהו שווי מעט נמוך יותר מאשר שקיוו בעלי המשרד ערב המשבר בבורסות העולם, שהיה אז 100 מיליון דולר ואפילו יותר. אם כי עדיין מדובר על שווי מכובד ביותר למשרד. מאז תחילת שנות ה-90 צומחת תעשיית הפרסום ב-10%-5% בשנה ואדלר-חומסקי צומח יותר מהתעשיה. משרדי פרסום בעולם נסחרים במכפילי רווח של 20-18, כך שאם בעתיד יתמחר שוק ההון את אדלר חומסקי במכפיל כזה הוא יוכל להכפיל את שוויו בבורסה.

אדלר וחומסקי מחזיקים כל אחד ב-44.5% ממשרד הפרסום, כך שמדובר בשווי אחזקות של 110-155 מיליון שקל לכל אחד מהם. בנוסף, השניים נהנו מדיווידנדים של עשרות מיליוני שקלים בשנים האחרונות, כך שכל אחד מהם שווה יותר מ-150 מיליון שקל. אדלר-חומסקי ייהפך בעקבות ההנפקה למשרד הפרסום הראשון הנסחר בבורסה בתל אביב. לפני יותר מעשור הונפק אמנם משרד אריאלי בנאסד"ק, אבל נמחק כעבור שנים ספורות מהמסחר שם.

הפעילות מתרחבת

אדלר-חומסקי מעסיק כ-360 עובדים, כשפרט למשרד הפרסום הקבוצה כוללת סטודיו לעיצוב, משרד פרסום אינטראקטיבי, משרד פרסום מגזרי (רוסי, ערבי, חרדי), משרד פרסום לתקציבים קטנים, וכן חברת שיווק ישיר.

בכסף שקיבלו השניים כדיווידנדים הם השתמשו בין השאר כדי להשקיע בחברות אחרות. אחת מהן היא פי.אמ.אס, שמשקיעה בנדל"ן בשוודיה, הונפקה בבורסה בתל אביב לא מזמן. לכל אחד מהם יש 3% בחברה, שנסחרת כיום לפי שווי של כ-80 מיליון שקל - כך שהם מחזיקים מניות בכ-2.4 מיליון שקל כל אחד. לשניים יש גם אחזקות מזעריות של 0.7% (כל אחד) בחברת תנה תעשיות, בעלת השליטה בחברת תמי 4, שמתכוונת גם היא לצאת בהנפקה ראשונה לציבור בשבועות הקרובים. אדלר-חומסקי הם המפרסמים של תמי 4.

בין הלקוחות הגדולים של אדלר-חומסקי מצויים בזק, מפעל הפיס, חברת החשמל, בזק בינלאומי, פרוקטר & גמבל, בנק הפועלים, הום סנטר, סקאל, צ'מפיון מוטורס, יפאורה-תבורי, ניופאן ופסגות אופק.

בעבר ניהל המשרד מגעים עם סוכנויות פרסום בינלאומיות כדי שירכשו את מניות המשרד. בין השאר המשרד היה במגעים עם פובליסיס העולמית והחברה הבת שלה סאצ'י & סאצ'י. בנוסף, ניהלו המשרד מו"מ עם גריי העולמית.

קנה שטחי פרסום - קבל עמלת חיתום

בצד גידול משמעותי בפעילות של הציבור בשוק ההון בשנתיים האחרונות, חל גם גידול עצום בתקציבי הפרסום של בתי ההשקעות, וכמה מהם מפרסמים באדלר-חומסקי. מסתבר שהבחירה שלהם באדלר-חומסקי תרמה לחברות החיתום הקשורות אליהם בכרטיס כניסה לקונסורציום החיתום בהנפקה. אמנם עדיין לא ברור מה יהיה מבנה ההנפקה והיקף הגיוס. ואולם גם אם יהיה מדובר בעשרות מיליוני שקלים בלבד, עמלת חיתום הנעה בין 3% ל-5% משמעה הכנסות של מיליוני שקלים לקונסורציום ובעיקר לחתם המוביל.

הלקוח הגדול ביותר של אדלר-חומסקי בשוק ההון הוא בית ההשקעות פסגות אופק. העובדה הזו מזכה את חברת החיתום של פסגות (ולאומי) בניהולו של דודו טובול בכרטיס כניסה למקום מכובד בקונסורציום, כנראה הובלה; מה שאומר כי החברה צפויה לעמלת חיתום שמנה במיוחד.

ואולם גם לקוחות אחרים של אדלר-חומסקי לא יישארו רעבים. כך, ישתתפו בקונסורציום גם אייפקס חיתום (משום שדש-איפקס הוא לקוח של אדלר-חומסקי), כלל חיתום (משום ששופרסל מקבוצת אי.די.בי היא לקוח של אדלר-חומסקי) פועלים אי.בי.אי (בגלל בנק הפועלים) וחברת החיתום של ישיר בית השקעות (לקוח של אדלר-חומסקי).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully