וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק אדנים לא דיווח על ליקויים בחפציבה

TheMarker

14.10.2007 / 20:52

הבנק גילה הפרש בין התקבולים שדווחו לבנק לבין אלו שהתקבלו בפועל כבר לפני מספר חודשים ודרש מחפציבה לתקנם

בנק אדנים גילה ליקויים בהתנהלותה של חברת חפציבה כבר לפני מספר חודשים, הרבה לפני קריסתה, אולם לא דיווח על כך. כך עולה מהמסמכים שהוגשו לבית המשפט ונחשפו הערב בערוץ 10.

על פי המסמכים, הבנק גילה בבדיקה שערך כי ישנם הפרשים של כ-12.6 מיליון שקל בין התקבולים עליהם מדווחת החברה לבנק לבין התקבולים שנתקבלו בפועל מלקוחותיה. בנק אדנים פנה לחברה כדי לברר את מהות ההפרשים, ועל פי המסמכים שהוגשו לבית המשפט, הביאה החברה לתיקון המצב. עוד נטען במסמכים כי הבנק מצא נתונים נוספים של הבנק שסבר כי הם מפוברקים בכל ההליך מול החברה. עם זאת, הבנק לא דיווח על כך לרשויות החוק.

ערוץ 10 מסר כי מהחקירה המתנהלת כיום בעקבות קריסתה של חברת הנדל"ן לפני מספר שבועות עולה כי בנקים נוספים, ידעו ככל הנראה על הקשיים בהם נתונה חפציבה אך לא דיווחו על כך.

מבנק אדנים נמסר בתגובה כי אכן התגלו ליקויים בדיווחים של בנק אדנים וכי החברה פנתה לחברה שתיקנה אותם לשביעות רצונו של הבנק. לטענת הבנק היא לא דווחה על כך בשל יחסי בנק-לקוח, וכי כל בנק היה נוהג כך.

פרשת חפציבה נחשפה בתחילת חודש אוגוסט כאשר מאות רוכשי דירות בפרויקטים של החברה במודיעין עלית פשטו על הדירות והשתלטו עליהן. חובותיה של החברה לקבלנים ולספקים הוערכו בלמעלה ממיליארד שקל. בראשית חודש ספטמבר נעצר במילאנו מנכ"ל החברה, בועז יונה, על ידי חוקרי המשטרה בישראל. יונה חשוד שנטל לכיסו כספים ששילמו רוכשי הדירות. באחרונה הגישה ישראל לאיטליה בקשה להסגרתו של יונה ארצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully