וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"טיב טעם מפקירה הבשר ללא קירור"

שלומי שפר

15.10.2007 / 9:21

כך עלה מתחקיר כלבוטק. נוסף על כך נותר הבשר חשוף לזלילת חתולי רחוב. רפי גינת: "אין פרובוקציות - זו האמת נטו"

"כלבוטק לא מחפשת את טיב טעם. אין לנו שום דבר מערכתי נגדה או נגד העומדים בראשה. בעקבות השידור לפני שנה וחצי, הגיע אלינו מידע צולב שלפיו בסביבות המפעל מסתובבים חתולי רחוב. אני לא מכיר שום עורך של תוכנית טלוויזיה או של עיתון שהיה מתעלם ממידע כזה. אין שום מניע נסתר בתחקיר הזה חוץ מהתחקיר המקצועי וטובת הציבור. המצלמה הנסתרת הסתובבה ליד המפעל במשך שבועות ארוכים. אין פברוקים, אין פרובוקציות. מה שתראו זו האמת נטו". כך פתח רפי גינת, מגיש תכנית "כלבוטק" את העונה החדשה של התוכנית, שפתחה בתחקיר על רשת טיב טעם.

התחקיר קשה מאוד מבחינתה של רשת המזון, שחוותה לפני כשנה וחצי תחקיר קשה נוסף, בה נראו עובדי הרשת מתבלים בשר מקולקל. לדברי גינת, התחקיר הנוכחי כלל צוות שעקב במשך חודשים ארוכים, ימים ולילות אחר הנעשה במרכז הלוגיסטי של הרשת בעמק חפר.

המצלמות הנסתרות מראות בשר המיועד להישלח לחנויות הממתין שעות ארוכות מחוץ לחדרי הקירור או למשאיות המצוננות. התחקיר מראה כי לעיתים הושאר בשר בחוץ, גם בימי קיץ, למשל 5-4 שעות, וזאת בניגוד גמור לכללי משרד הבריאות. חלק מהבשר נבדק ונמצאו בו חיידקי ליסטריה.

הסקרנות השביעה את החתול

החלק השני של התחקיר הראה תחקירן של "כלבוטק" שהתקבל לעבודה במפעל ושוחח עם חלק מהעובדים על כך שבלילות מגיעים חתולים לשטח ומגיעים לארגזי המזון הנמצאים בחוץ. לטענת עובד שצולם בלא ידיעתו, אמנם מנסים להבריח את החתולים אך זה לא פשוט והם חוזרים.

המצלמות מראות תמונות רבות של חתולים העולים על ארגזי המזון ומוציאים משם חלקי בשר וזוללים אותם בשטח המפעל. המצלמה עקבה במשך שעות ארוכות אחר ארגז בשר ממנה נגס חתול וראה כיצה היא מובלת במשאית לבאר שבע ומשם מגיעה לסניף של מעדני מניה, הרוכשת בשר מטיב טעם. מנכ"ל הרשת אמר בתגובה כי מעולם לא היתה להם בעיה עם בשר שהגיע מטיב טעם. לדבריו, הרשת שומרת בקפדנות על איכות הבשר, וכי הדבר נמצא באחריותו.

טיב טעם עצמה סירבה להשתתף בתוכנית. בשבועות האחרונים טוענים בטיב טעם כי על פניו מדובר בעובדים ממורמרים של הרשת שפיברקו את התחקיר. תגובתה של טיב טעם הערב: "שידור התוכנית חיזק עוד יותר את המידע שבידנו באשר לחשד לביום התחקיר על ידי עובדים בחברה. מבחינה ראשונית של החומר, על פי השידור, עולה בבירור כי החתולים שהו באזורים של משטחים המיועדים להשמדה. כמו כן, המשטחים אשר נחזו כאילו הופקרו בחוץ גם הם משטחים המיועדים להשמדה. טיב טעם תילחם בממצאי התחקיר וצפויה להעמיד מחר את אמינותה של "כלבוטק" בסימן שאלה לאור מה ששודר הערב". מחר בבוקר תערוך טיב טעם מסיבת עיתונאים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully