וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בירידות שערים

שירלי יום-טוב

15.10.2007 / 22:59

מניית אורכית זינקה ב-10% בתגובה להערכות על עסקה חדשה. המדדים איבדו כ-1% לאחר שיאים בשבוע שעבר

זינוק במחיר הנפט לצד תזכורת למשבר האשראי בדו"חות של סיטי לרבעון השלישי, הפילו הערב את וול סטריט. מה שהחל כפתיחת מסחר מהוססת של השבוע הפך די מהר לירידות, ובסיום המסחר איבד מדד דאו ג’ונס 0.8% לרמה של 13,985 נקודות. גם נאסד"ק, ירד ב-0.9% לרמה של 2,780 נקודות ו-S&P500 איבד 0.9% ל-1,548 נקודות. הירידות נרשמו היום לאחר שבשבוע שעבר נסקו המדדים לשיאים.

יותר מ-80 חברות הנכללות במדד S&P500 ידווחו השבוע על תוצאותיהן ברבעון השלישי, וחלקן יביאו עמן תזכורת כואבת למשבר האשראי שפקד את ארה"ב בקיץ.

דו"חותיה של קבוצת הפיננסים הגדולה בעולם, סיטי - למשל, הצביעו על צניחה של 57% ברווחיה ביחס לרבעון המקביל, בשל השקעות באג"ח מגובות במשכנתאות סאבפריים.

מניות חברות האנרגיה, כמו אקסון מוביל (סימול XOM) למשל, נהנו היום מעליות, על רקע מחירי הנפט הגואים. הערכות בדבר מחסור בדלק לקראת עלייה בביקושים בחורף המתקרב, דחפו למעלה את מחירה של חבית ביותר מדולר, לשיא של יותר מ-85 דולר.

זירת המסחר אמנם תושפע השבוע מדו"חות הרבעון השלישי, אבל בהמשך יגיעו גם כמה נתוני מקרו חשובים. ביום רביעי יתפרסמו נתוני מדד המחירים לצרכן לחודש ספטמבר, שצפויים להצביע על עלייה של 0.2% הן במדד הכללי והן במדד הליבה, המנכה רכיבים תנודתיים של מזון ואנרגיה.

ביום רביעי יתפרסמו גם נתונים על התחלות הבנייה במהלך ספטמבר - נתון שהפך לאחד המרכזיים ביותר בחודשים האחרונים, על רקע ההאטה בשוק הנדל"ן בארה"ב וכניסתה של הכלכלה הגדולה בעולם למיתון או להאטה. נתוני ספטמבר צפויים להצביע על ירידה של 3.5%, לרמה של 1.285 מיליון התחלות.

ישראליות: הדו"חות יחלו לזרום רק בשבוע הבא

אצל הישראליות, מניית אורכית זינקה ב-10% בעקבות הערכות כי החברה עשויה לחתום בקרוב חוזה עם גלובל קרוסינג האמריקאית. הערכות בדבר חוזה חדש הן חדשות קריטיות עבור החברה, שכמעט ואינה רושמת הכנסות מהלקוחה היחידה שלה, KDDI.

מוקדם יותר הודיעה אורכית כי תקבל 14.2 מיליון דולר לאחר סיום הליך בוררות בינה ובין חברת Conexant Systems. על הליך הבוררות בין השתיים דווח כבר במחצית אוגוסט. מדובר בהתדיינות משפטית בנוגע להפרת הסכמים על ידי Globespanvirata בשנים 2001-2003, טרם נרכשה על ידי Conexant.

מניית ריטליקס איבדה 4% לאחר שהחברה הודיעה על שינויים במשרת סמנכ"ל הכספים שלה. דני מושיוף, סמנכ"ל הכספים זה שמונה שנים, עובר להיות סמנכ"ל בכיר לפיתוח עסקי. יחליף אותו הוגו גולדמן, שכיהן בתפקידו האחרון כמנהל הכספים של חברת הטכנולוגיה הישראלית AxisMobile, הנסחרת בלונדון. לפני כן כיהן גולדמן כמנהל הכספים של חברת הטכנולוגיה הישראלית VocalTec.

אתר Unstrung האמריקאי, המהווה מקור מידע לתעשיית הברודבנד והתקשורת האלחוטית, סבר לפני שבועיים שחברת אלווריון הישראלית היא מועמדת מובילה לרכישה על ידי סיסקו, אבל בורסת השמות עובדת שעות נוספות, ועכשיו מעריכים שם כי דווקא חברה קטנה בהרבה בשם Navini Networks תהיה הנרכשת. ב-Unstrung סבורים שסיסקו תעשה מהלך בתחום ה-WiMAX עד סוף החודש, כך לפי סקירה של בית ההשקעות ThinkEquity ומקור בקרן השקעות ששמה לא נמסר. בכל זאת, אלווריון הוסיפה היום 1.5%.

אצל החברות הישראליות תיפתח עונת הדו"חות לרבעון השלישי בשבוע הבא, כשענקית אבטחת הרשתות, צ’ק פוינט, תהיה אחת הראשונות לדווח, ביום שני. אם לשפוט על פי התנהגות המניה - אינדיקציה שלרוב לא מאכזבת - הדו"חות צפויים להיות טובים, שכן המניה נמצאת ברמת שיא של יותר מחמש וחצי שנים. צ'ק פוינט צפויה לרשום רווח של 38 סנט למניה תחת הכנסות של 178 מיליון דולר, כך לפי תחזית הקונצנזוס. היום החלה המניה לסבול מפחד גבהים ואיבדה כ-0.2%.

עוד בלטו: מניית קומטאץ’ זינקה ב-4.5% במחזור גבוה וסרגון עלתה בכ-2% ובכך הוסיפה להיות על רכבת הרים של ירידות ועליות. אם בודקים את התשואה מתחילת החודש, סרגון איבדה כ-14%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully