וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנער וקיטל יתמודדו במכרז הרדיו האזורי

ערן גבאי

16.10.2007 / 7:57

גם משה שלונסקי מועמד לשמש יו”ר באחת התחנות. החיזור אחר בכירי הטלוויזיה הוא בשל מבנה המכרז הדורש לחשוף את הבכירים

כבר הרבה זמן שלא השתלם כל כך להיות איש תקשורת בכיר: רשימה של בכירי תעשיית התקשורת מוצאת עצמה בימים האחרונים מחוזרת מאוד על ידי ארבע קבוצות משקיעים שונות שמתכוונות להקים קבוצות ניהול להתמודדות במכרזי תחנות הרדיו האזורי שייערכו בראשית 2008.

בין המחוזרים לתפקידי יו"ר ומנכ"ל בקבוצות שיתמודדו במכרזי הרדיו: אורי שנער, נשיא קשת לשעבר, שלום קיטל, מנכ"ל חברת החדשות של ערוץ 2 לשעבר, משה שלונסקי, מפקד גל"צ ומשנה למנכ"ל רשת לשעבר ואמנון נדב, מנהל קול ישראל לשעבר. החיזור אחר בכירי תעשיית הטלוויזיה והרדיו הוא תוצאה של מבנה מכרזי תחנות הרדיו האזורי, שדורש מהקבוצות שמבקשות להתמודד במסגרתם למנות ולחשוף את ארבעת נושאי התפקידים הבכירים בכל תחנה, כחלק מהתנאים בדירוג ההצעות.

אחת הקבוצות שכבר התגבשה ומתכוונת להתחרות על מכרזי התחנות האזוריות בשרון ובירושלים היא הקבוצה של איש העסקים ליאון צימן, מבעלי אולפני מימד וערוץ המוזיקה. הקבוצה כוללת גם את קבוצת צנה של זאב מוזס ואייל קן, שרכשה רק לפני כחודשיים 25% נוספים מאולפני מימד והגיעה לאחזקה של כ-75% ממניות החברה. בקבוצה כבר מינו את שנער כיו"ר ואת קיטל כמנכ"ל הקבוצה.

צימן אמר אתמול: "כבר השלמתי את בנייתה של קבוצה עם האנשים הטובים ביותר שתתחרה על מכרזי הרדיו האזורי, אך לא אנקוב בשמות". לא ניתן היה לקבל את תגובתו של שנער וקיטל ושלונסקי סירבו להתייחס לידיעה. נדב הודה כי קיבל כמה פניות ליטול חלק בקבוצות הניהול של תחנות הרדיו שיתחרו במכרזים. "אני שוקל את ההצעות המפתות", אמר.

שתי תחנות, יו"ר אחד

על פי הידוע, קיבל נדב הצעה מארקדי גאידמק, הבעלים של תחנת הרדיו 99FM . באחרונה אף דווח כי גם יו"ר ש"ס לשעבר, אריה דרעי, מעורב בפעילות של משקיעים שמתכוונים להתמודד במכרז הרדיו התורני הספרדי. מקורות בש"ס הביעו פליאה על ההתעניינות של דרעי במכרז, וביטלו את הסברה כי התמודדותו האפשרית נובעת ממאבקים פנימיים בש"ס. לשכת דרעי מסרה: "הידיעה לא נכונה".

בימים אלה מתגבשות כארבע קבוצות חדשות שיתחרו בשישה מכרזי תחנות הרדיו האזורי, לצד כל התחנות הקיימות המשדרות שיבקשו להמשיך ולשדר באזורן. ל-TheMarker נודע כי על פי תנאי המכרזים הקיימים, אין הגבלה בעבור מי שימונה יו"ר של אחת מתחנות הרדיו האזורי לשמש במקביל יו"ר של תחנת רדיו אזורי נוספת שתשדר באזור אחר.

מאז פירסמה הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו את לוח הזמנים למכרזי שש תחנות הרדיו האזורי הראשונות, לפני כחודש, החלו להתגבש הקבוצות החדשות שיתחרו במכרזים, לצד בניית הכוח והיערכות המחודשת של התחנות הקיימות. על פי הנקבע, עד סוף אפריל 2008 ימשיכו תחנות הרדיו הנוכחיות באזורי זיכיון גל א' (הכרמל והמפרץ, השרון, גוש דן, ירושלים, הנגב ואילת) לשדר כרגיל, ובראשית מאי 2008 יתחילו לשדר הזוכים החדשים במכרז.

ברשות מצפים כי לפחות שלוש קבוצות יתמודדו בכל אחד מששת המכרזים לתחנות הרדיו האזורי. בראש השיקולים לבחירת הזוכה ניצב האפיון של התחנה ולוח השידורים (35%), שיחד עם קידום איכות השפה העברית בשידורים (10%) מרכיב כמעט מחצית מדירוג ההצעה. ניקוד מקבלים גם הישימות הכלכלית (15%); הידע והניסיון המקצועי (15%); המבנה הארגוני (15%) והתרומה לקהילה (10%). העלויות הנדרשות להתמודדות במכרזים הן כ-10,000 שקל לרכישת ספרי המכרז ועוד 50 אלף שקל בעת הגשת ההצעה, בדצמבר 2007, שיוחזרו למתמודד אם ייבחר.

נדרשת גם הפקדת ערבות בנקאית בגובה של חצי מיליון שקל, שתוחזר למי שלא יזכה במכרז. החוסן הפיננסי הנוסף שיידרש כל מועמד להציג הוא בסך 4 מיליון שקל לפחות, כדי שהרשות תוכל לוודא שאותו מועמד אכן יכול להחזיק ולתפעל תחנת רדיו בישראל. כיום, לפי ההערכות, עלות הקמת התשתית ההנדסית לתחנת רדיו אזורי היא כחצי מיליון שקל בלבד. לשדר עם כוכבים

עיקר ההוצאה של תחנות הרדיו היא על משכורות ל"כוכבים": תחנת רדיו שמחזיקה ברשותה כוכבי רדיו גדולים עשויה להגיע להוצאות שכר של מיליוני שקלים בחודש, בעוד תחנה אחרת יכולה לחסוך משמעותית בעלויות אם תבחר באפיון שונה.

על פי הערכות, התוכן יוצר שונות גבוהה בהוצאות התחנות. תחנות זולות כתחנות מוסיקה למשל, דורשות השקעה של כ-4 מיליון שקל. לעומת זאת, תחנות יקרות מרובות כוכבים עשויות להגיע להשקעה של 15 מיליון שקל ויותר.

כל מגיש הצעה חייב שהתחנה תהיה בשליטה של אזרחי ישראל וחייב להיות נקי מעבירות שיש עמן קלון, וייפסל אם היה קשור בפעילות של תחנת רדיו פיראטית בשנתיים האחרונות. רוב תחנות הרדיו האזורי כיום, אחרי תקופת זיכיון של 12 שנה, כבר הגיעו לאיזון והחזירו את ההשקעה בהן. זאת, על אף שב-2006 קטן נתח השוק של הרדיו האזורי מתוך כל עוגת הפרסום הכללית של התקשורת לכ-2.3% לעומת חלקן של תחנות קול ישראל בעוגת הפרסום - כ-3.5%.

נתח השוק הכולל של הרדיו בעוגת הפרסום ירד אף הוא מכ-6.5% ב-2004 לכ-5.8% ב-2006. חלקו של הרדיו האזורי בנתח עוגת הפרסום של הרדיו כולו הוא כ-40%, הכנסות של כ-120 מיליון שקל ב-2006.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully