וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד התקשורת מתנער מאחריות למשבר yes

בר חיון וצבי זרחיה

16.10.2007 / 7:45

מנכ"ל המשרד אמר כי לא התחייבו שלא יהיו הפרעות בשידורי הלוויין. המועצה לצרכנות: על yes להשיב את דמי המנוי לצרכנים

על yes להשיב את דמי המנוי לצרכנים ששידוריהם שובשו ולא לקנוס צרכנים שהתנתקו במהלך תקופת השיבושים, לפני תום מועד ההתחייבות שלהם - כך עולה מחוות דעת משפטית שהציגה המועצה לצרכנות אתמול בישיבת ועדת הכלכלה של הכנסת. המועצה אף פנתה למועצה לשידורי כבלים ולווין בבקשה כי תפעל לשינוי הרישיון או ההסכם של yes עם הצרכנים כך שבמקרים חמורים בעתיד, כפי שאירע הפעם, יהיו הצרכנים זכאים לפיצוי מעבר לדמי ההשבה.

בישיבת הוועדה, שכינס היו"ר ח"כ גלעד ארדן (ליכוד) במיוחד כדי לדון בשיבושי בשידורים, תבע ארדן מ-yes לזכות את לקוחותיה בתשלום חודשי אחד לפחות מאחר שההפרעות בקליטת שידוריה נמשכו יותר מ-30 יום. כמו כן מבקשת הועדה לדעת מה היה מקור ההפרעות וכיצד משרד התקשורת פעל כדי להפסיק את ההפרעות.

"משרד התקשורת רק מספק תדרים"

בישיבה אמר מנכ"ל משרד התקשורת, מרדכי מרדכי, כי כשהמדינה מעניקה תדרים היא לא מתחייבת שגורמים אחרים לא יפריעו. ברישיון מצוין ש-yes אינה היחידה המשתמשת בתחום תדר זה. לדבריו, משרד התקשורת טרם בחן את ההשלכות הצרכניות של האירוע ומתמקד כרגע בפתרון הטכני. ממשרד התקשורת נמסר כי בכוונתם לבחון את בקשת המועצה לצרכנות לשינוי הרישיון או ההסכם של yes עם הצרכנים. עוד נמסר כי המשרד מנסה להביא להחלטת הממשלה הצעה לתמיכה טכנולוגית ל-yes כדי למנוע הישנות של השיבושים בעתיד.

מ-yes נמסר: "החברה תפצה את לקוחותיה כפי שציינה בעבר, מכיוון שעל אף שאינה אשמה בהפרעות, היא אחראית כלפי לקוחותיה.". המנכ"ל רון אילון אמר: "פתחנו במחווה ללקוחות בצורה של פתיחת ערוץ הסרטים בתשלום. זהו לא הפיצוי הסופי אותו נעניק ללקוחותינו, אנו ממתינים לתום האירוע כדי להכריז מהו הפיצוי הנאות וההולם שאנו מציעים ללקוחות".

אילון הוסיף כי הוא מודע לעובדה שגם לקוחות שלא חוו פגיעה באיכות השידורים סבלו מרמת שירות לא נאותה במוקדי השירות כשפנו אל החברה. "מבחינתנו זהו פיגוע המוני ברמה הצרכנית. לא נעכב את מתן הפיצוי ללקוחותינו עד להחלטת המדינה אם וכיצד היא תפצה אותנו".

יו"ר המועצה לשידורי כבלים ולווין נעמה הניג, מדגישה כי "פרט לנושא הצרכני שבפיצוי המיידי, הנבדק על ידינו, יש לזכור כי קיים אינטרס ציבורי וצרכני ארוך טווח שחברת yes תוכל להמשיך לספק שירותי טלוויזיה רב-ערוצית מתחרה לשירות של Hot. התחרות מיטיבה עם הצרכן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully