וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם משרד התקשורת ישתתף בפיצוי yes?

ערן גבאי

16.10.2007 / 11:57

שר התקשורת הכריז כי מדובר ב"משבר לאומי", מאידך יש מחלוקת במשרד לגבי מידת אחריותם. מסקנות בתוך 3 שבועות

במשרד התקשורת לא ממהרים להכריז רשמית על סיום המשבר ב-yes ומבקשים לבחון עוד ממצאים, שיעידו כי המשבר לא יישנה, בטרם תצא ההכרזה הרשמית. עוד נודע כי במשרד התקשורת קיימת מחלוקת באשר לאפשרות שהמשרד ישתתף בחלק מעלות הפיצוי של חברת הלוויין למנוייה. הסוגייה תונח בקרוב לפתחה של היועצת המשפטית של המשרד, להכרעה משפטית.

גורמים במשרד התקשורת טוענים כי העובדה ששר התקשורת, אריאל אטיאס, יצא בהכרזה כי מדובר ב"משבר לאומי", מחייבת אותו כעת ליטול חלק באחריות לאירוע ובפיצוי. זאת, בעוד דעתם של בכירים שונה - קובעים כי משרד התקשורת לא יכול היה לעשות יותר מאשר עשה בפועל, ועל כן לא רובצת לפתחו אחריות למשבר ובוודאי שלא להשתתפות בפיצוי.

במשרד התקשורת טוענים כי עירבו במשבר כבר בשלב מוקדם את משרד הביטחון ואת שר הביטחון, אהוד ברק, באופן אישי. עוד טוענים אותם גורמים כי למשרד אין את הציוד המתאים לאתר תדרים והפרעות של מערכות צבאיות בתדר גבוה, אלא רק הפרעות בתדרים אזרחיים נמוכים יותר. זו גם הסיבה, לטענת אותם גורמים, שבשמשך המשבר לא יצאה ופעלה ניידת האיכון של משרד התקשורת.

במשרד התקשורת נשמעת ביקורת על משרד הביטחון בניהול המשבר. אותם גורמים מסרבים להכיר בכך שהשר אטיאס סינדל עצמו לכאורה במשבר, בהכרזה כי מדובר ב"משבר לאומי".

המשרד הזניח את yes

בתחילת השבוע אישרה הממשלה את הצעת שר התקשורת אטיאס, להקמת צוות בין משרדי לטיפול דחוף בהפרעות שנגרמו לקליטת שידורי חברת yes, כדי לוודא שאלה לא יישנו - על מנת להיערך טוב יותר להתמודדות עם משבר דומה בעתיד, אם יתרחש.

נזכיר כי שר התקשורת והממשלה כולה הזניחו את הטיפול במשבר של yes במשך שבועות ארוכים. למעשה, רק כשבוע וחצי לפני גמר המשבר הם החלו לפעול בצורה מינורית למדי, כדי לאתר את מקורות ההפרעה ולפעול בדרכים שונות על מנת לשים סוף למשבר.

היום אומרים במשרד כי "בשלבים הראשונים לא ניתן היה להבין במה דברים אמורים, היו הפרעות שבאו ונעלמו למספר ימים".

על פי הצעת השר אטיאס, שאושרה בממשלה, הוא מבקש לחזק את בטחונו של ציבור הלקוחות בחברת yes וביכולתה של החברה לספק שידורי טלוויזיה רב ערוצית באופן תקין.

בראש הצוות הבין משרדי עומד המנהל הכללי של משרד התקשורת, מרדכי מרדכי, וחברים בו גם נציגים ממשרד הביטחון, ממשרד החוץ, ממשרד האוצר וממשרד המשפטים. ההצעה קובעת כי על משרדי הממשלה לתת עדיפות לטיפול מהיר בנושא, ועל הצוות לדווח לממשלה בדבר התקדמותו באופן שוטף. המלצות הביניים של הצוות אמורות להיות מונחות לעיונה של הממשלה בתוך שלושה שבועות.

הפיצוי יעלה מיליוני שקלים

היום הודיעה חברת הלוויין yes על הפיצוי שתעניק לכל לקוחותיה בשל השיבושים בקליטת השידורים, שנמשכו יותר מחודש ימים.

החברה הודיעה כי תפתח עבור כל המנויים שלה את כל חבילות הערוצים, כולל חבילות הפרימיום (להוציא אירוטיקה), למשך 3 חודשים - עד ה-16 בינואר 2008. Yes תפתח את כל הערוצים ללא תוספת תשלום החל מהיום, ובאופן אוטומטי. מדובר בהטבה בעלות של מיליוני שקלים רבים לחברה.

מנכ"ל yes, רון אילון, אמר היום ל-TheMarker כי "הפיצוי שאנחנו נותנים נאמד בעלות של עשרות מיליוני שקלים לחברה, והוא בוודאות גבוה מ-20 מיליון שקל. אין לנו מושג אם המדינה תשתתף בפיצוי למנויים. אנחנו מבחינתנו לא ממתינים והחלטנו לפעול מיידית".

אילון לא סבור כי היה עליו להכריז על הפיצוי מוקדם יותר, עוד במהלך המשבר. זאת, כיוון שלטענתו, כל עוד המשבר לא הסתיים - הוא לא יכול היה להבטיח את הפיצוי, והדבר לא היה נתפש כרציני.

אילון מבטיח כעת שחוויית השירות שיקבלו מנויי yes תהיה טובה מזו שהם זכו לה ערב המשבר. הוא טוען כי נשקלה האפשרות של מתן פיצוי כספי למנויים - אך ההצעה נפסלה בשל העובדה שפיצוי כספי היה נתפש, לדעתו, כפחות אטרקטיבי עבור המנויים, וסביר שהוא היה בהיקף הטבה כספית נמוכה יותר מהפיצוי שניתן כעת.

אילון הודה כי החברה תידרש להשקיע יותר במהלך החודשים הקרובים בפרסום, וכי אין בדעתו להפחית את מערך השירות והטכנאים של החברה, שעובה בעת המשבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully