וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בירידות שערים

אסף רותם

16.10.2007 / 23:03

מדד נאסד"ק ירד ב-0.6% ל-2,763 נקודות. מדד דאו ג’ונס נסוג ב-0.5% ל-13,912

המסחר בוול סטריט התנהל לכל אורך היום בירידות שערים. נראה כי המשקיעים עדיין מסתגלים לרמות החדשות אליהם העפילו המדדים בשבוע שעבר. בנוסף, מספר אינדיקטורים שליליים המשיכו ללחוץ מטה את המדדים, ובראשם מספר דו"חות מאכזבים. בסיכום היום, מדד נאסד"ק איבד 0.6% ל-2,763 נקודות. מדד דאו ג’ונס נסוג ב-0.5% ל-13,912 נקודות ומדד S&P500 השיל כ-0.7% ל-1,538 נקודות.

המגמה המהוססת איננה מפתיעה. בהיעדר רמזים מהפד האמריקאי לגבי הורדת ריבית נוספת בסוף החודש, ולאחר שבירת שיא נוסף במחירה של חבית נפט, התנהל גם אתמול המסחר בירידות של כ-1%.

נגיד הבנק הפדרלי האמריקאי, בן ברננקי, אמר אתמול בנאום ציבורי כי הורדת הריבית במחצית ספטמבר ב-0.5% הראתה סימני הצלחה. אבל ברננקי לא סיפק את הסחורה לה חיכו בוול סטריט אתמול - הוא לא סיפק רמזים ביחס להורדת ריבית נוספת ב-31 באוקטובר. יתרה מכך, ברננקי אמר שהבנק המרכזי אינו יכול לחלץ את המשקיעים מתוך הסיכונים הטמונים בשוק ההון, והוסיף גם כי החולשה בשוק הדיור תשפיע לרעה על הצמיחה במשק בתחילת השנה הבאה. גם שר האוצר האמריקאי, הנרי פולסון, הצטרף לברננקי והזהיר כי המשבר בשוק הדיור ימשיך לפגוע בכלכלת ארה"ב.

מחיר הנפט הוסיף לעלות, והוא בבחינת תוספת שמן למדורה. מחיר החוזים על הנפט הגולמי למסירה בנובמבר נסגר בעלייה של 1.5% ל-87.41 דולר לחבית בעקבות חששות שטורקיה עשויה לשלוח כוחות לתוך עיראק בניסיון להחליש את המורדים הכורדים באזור צפון המדינה. התקפות כאלה עשויות להשפיע על אספקת הנפט מהאזור.


אריקסון איכזבה - ומנייתה מוענשת


לאווירה השלילית מוסיפה חברת התקשורת אריקסון (סימול: ERIC) שדיווחה כי מכירותיה ברבעון השלישי היו נמוכות מהצפוי, וכך גם רווחיה התפעוליים ותזרים המוזמנים שלה. תחזית נמוכה להמשך השנה איכזבה אף היא ומנייתה הוענשה בצניחה של כ-23.5%.

אפשר לומר שכל החדשות השליליות האלה מצטרפות יחד למשולש של איומים על זירת המסחר: מחירי אנרגיה גבוהים המשפיעים לרעה על רווחי החברות, חשש מהאטה בפעילות החברות ופעילותן בסביבת אשראי קשה יותר בשל המשבר בחודשים האחרונים.

בהמשך עשויה האווירה להשתפר, אם תוצאות החברות המדווחות השבוע יהיו טובות והתחזיות להמשך יהיו אופטימיות. תיקון האווירה בהמשך עשוי להגיע עם פרסום דו"חותיהן של כמה ענקיות. היום לפני המסחר דיווחו ג’ונסון אנד ג’ונסון וגם וולס פארגו, הבנק הרביעי בגודלו בארה"ב. הבנק דיווח היום על עלייה חלשה מהצפוי של 4.1% ברווחיו ברבעון השלישי בשל חשיפה של 490 מיליון דולר לשוק משכנתאות הסאבפריים. מדובר ברווח הרבעוני הנמוך ביותר שרשם הבנק האמריקאי בשש השנים האחרונות. בעקבות התוצאות הרבעוניות המאכזבות, ירדה מניית הבנק ב-4%.

לאחר תום המסחר, יגיעו דו"חות יבמ שעלתה בכ-1.3% במסחר היום ויאהו, שאיבדה בהמתנה לדו"ח כ-4.2%. ביום חמישי לאחר המסחר תדווח גוגל.


נייס מגדילה את הגיוס


בין הישראליות איבדה מניית נייס מערכות 1.2% לאחר שדיווחה כי היקף ההנפקה האחרונה שלה צמח ב-24 מיליון דולר ל-190 מיליון דולר בעקבות מימוש האופציה שקיבל החתם בהנפקה, בנק אוף אמריקה. כ-675 אלף מניות נוספות נרכשו על ידו, מה שמצביע על חוזקה של מניית נייס והיותה מטבע חזק בימים אלה. ההנפקה נועדה להגדיל את נזילות החברה ולהביא בחזרה את קופת המזומנים של החברה אל מעל ל-300 מיליון דולר, כך שניתן יהיה להמשיך וליישם את מדיניות הרכישות והמיזוגים בה נוקטת נייס בשנים האחרונות.

קבוצת קומברס טכנולוג’י דיווחה על מינוי חדש: אנדרי דהן, מנכ"ל קומברס טכנולוג'י, ממשיך לחזק את מעורבות ההנהלה האמריקאית של הקבוצה בפעילות החברה הבת הישראלית קומברס אינק. והוא מינה בראשונה מנהל שיווק ראשי (CMO) לקומברס טכנולוג'י שיעמוד בראש מערך השיווק של הקבוצה. לתפקיד מונה ג'ון בניין, שכיהן בעבר כסגן נשיא בכיר בחברת הטלפוניה האמריקאית AT&T. מנייתה ירדה ב-1.6%.

מנגד, טיפסה מניית אודיוקודס בכ-5.7% למחיר של 6.7 דולרים, והמשיכה את המומנטום החיובי ממנו היא נהנית בחודש האחרון. בבית ההשקעות תינ'ק אקוויטי העלו את המלצתם למניה מ"צבור" ל"קנייה" ונקבו במחיר יעד של 8 דולרים - גבוה ב-26% ממחירה בפתיחת המסחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully