וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר והתמ"ס בוחנים הקמת קרן סיד ממשלתית לתמיכה בהיי-טק

הארץ

21.9.2001 / 8:14

מימון הקרן יגיע מהחזרי תמלוגים של חברות גדולות בתחום, במסגרת המסלול המיוחד המיועד לחברות הגדולות, שייפתח ב-2002 בלשכת המדען הראשי

מאת אורה קורן

משרדי האוצר והתמ"ס הסכימו השבוע להקים ועדה משותפת שתבחן את האפשרות להקמת קרן ממשלתית להשקעה בחברות בראשית דרכן (סיד), ותפעל בדומה לקרן הממשלתית יוזמה, שפעלה בשנות ה-90; מימון הקרן יגיע מהחזרי תמלוגים של חברות גדולות בתחום, במסגרת המסלול המיוחד המיועד לחברות הגדולות, שייפתח ב-2002 בלשכת המדען הראשי.

קרן הסיד מיועדת לקדם השקעות בחברות בתחום ההיי-טק שייבחרו על ידי הוועדה, ואמורה לבצע השקעות משותפות עם קרנות ישראליות ואחרות בחברות בראשית דרכן - שלב שהמגזר הפרטי נמנע מהשקעה בו בגלל הסיכון הגבוה. על פי ההגדרות הראשוניות שגיבש משרד התמ"ס צפוי כי הקרן תשקיע בין השאר בחברות סיד מתחום הביוטכנולוגיה.

הקמת הקרן היתה חלק מהתוכנית האסטרטגית שגיבשה צמרת משרד התעשייה והמסחר בהנחיית השרה, דליה איציק; משבר ההיי-טק וצמצום ההשקעות החדשות של קרנות ההון סיכון היו הרקע לקבלת ההחלטה. ההסכמה על הקמת הוועדה, שתדון בהקמת הקרן, התקבלה במסגרת דיוני התקציב בין משרדי האוצר והתמ"ס, וישתתפו בה נציג אגף התקציבים והחשב הכללי במשרד האוצר, וכן מנכ"ל משרד התמ"ס, אמיר חייק והמדען הראשי בתמ"ס, כרמל ורניה.

מגעים מוקדמים שנערכו עם מנהלי קרנות ישראליות העלו כי חלק מהקרנות מוכנות להירתם ליוזמה של ההשקעה המשותפת; המגעים התנהלו, בין היתר, עם יגאל ארליך, מנהל קרן יוזמה ונציגי קרן פיטנגו (לשעבר פולריס).

קרן יוזמה הממשלתית פעלה בשנות ה-90 באמצעות השקעות משותפות עם המגזר הפרטי בחברות היי-טק, ונחשבת גורם שעודד את כניסתו לחברות אלה במחצית השניה של שנות ה-90. הקרן הצטרפה להשקעות שאליהן נכנס המגזר הפרטי; תנאי יציאת הקרן מההשקעה היו ידועים מראש. במסגרת ההסדר יכלו המשקיעים מהמגזר הפרטי לרכוש בתנאים נוחים את חלקה של הקרן, כשזו החליטה לממש את השקעתה בחברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully