וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי חברות תעופה זרות בישראל חוששים מפני גל פיטורים בעקבות הצמצומים בענף

הארץ

21.9.2001 / 8:38

מדובר בעיקר בחברות קונטיננטל, בריטיש איירווייס וסוויסאייר, המפעילות קווי תעופה סדירים לישראל וממנה

מאת זוהר בלומנקרנץ

עובדי חברות תעופה זרות בישראל חוששים מפני גל פיטורים, בעקבות הודעתן של הנהלות חברות תעופה בחו"ל על כוונתן לצמצם את כוח האדם, ואת מספר קווי התעופה והמטוסים - בעקבות התקפת הטרור על ארה"ב; מדובר בעיקר בחברות קונטיננטל, בריטיש איירווייס וסוויסאייר, המפעילות קווי תעופה סדירים לישראל וממנה.

חברת קונטיננטל הודיעה על פיטוריהם של כ-40 אלף עובדים; החברה בישראל כבר צימצמה את תדירות טיסותיה מ-14 טיסות בשבוע ל-7 טיסות, בעקבות הירידה בתנועת הנוסעים כתוצאה מאירועי האינתיפאדה. בעקבות התקפת הטרור בארה"ב, צפויה ירידה נוספת במספר הנוסעים.

דוברת קונטיננטל אמרה אתמול כי כרגע לא ידוע על כוונה קונקרטית לפטר עובדים בסניף ישראל, אך הוסיפה כי החברה תצמצם את מספר הטיסות ב-18%. בין השאר אישרה הדוברת כי הטיסות מקליבלנד ללונדון הושעו, יופסקו הטיסות הישירות מניו ארק לריו דה ז'נרו, והשירות לברזיל יתבצע דרך סאן פאולו.

חברת בריטיש איירווייס הודיעה אתמול כי בעקבות הציפייה לירידה במספר הנוסעים, תנקוט החברה סדרה של צעדים. בין השאר מתוכננים קיצוץ של 10% במספר הטיסות, הפסקת שירות של 20 מטוסים, וקיצוץ של 7,000 משרות. דוברת בריטיש איירווייס בישראל אמרה כי מהודעת ההנהלה בחו"ל לא ברור עדיין אם ישראל תיכלל בתוכנית הצמצומים.

חברת סוויסאייר הודיעה אף היא על שינויים במבנה הארגוני, אך לא ציינה אם יכללו את סניפה בישראל. לחברה יש הסכם להפעלתן של טיסות בקוד משותף (קוד שרינג) עם חברת אל על.

לדברי דובר לופטהנזה בישראל, "בינתיים לא מדברים על פיטורים בסניף הישראלי, ולא מתוכננים ביטולי טיסות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully