וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שליש מהציבור מטיל ספק בתחקיר כלבוטק

רוני לינדר-גנץ

17.10.2007 / 7:41

כך לפי סקר של מידע שיווקי סי-איי. מוטי שרף, יועץ התקשורת של רשת טיב טעם טוען להצלחה: "פתחנו את הקמפיין ברמת אמינות אפסית"

ביום שלאחר קרב האיתנים המתוקשר בין "כלבוטק" לטיב טעם מתחילות להיחשף התוצאות. מסקר שערך מכון המחקר מידע שיווקי סי-איי בעבור TheMarker לאחר מסיבת העיתונאים של טיב טעם ושידור התחקיר עולה כי כשליש מהציבור אינו בטוח בצדקתה של "כלבוטק": 22% מטילים ספק בתוכנית התחקירים, ו-10% מאמינים לטיב טעם. עם זאת, הרוב (68%) מצהירים כי הם מאמינים לתחקיר.

למרות הפער הגדול לטובת "כלבוטק", בעבור טיב טעם מדובר דווקא בהצלחה יחסית: הקמפיין האגרסיווי והממושך שניהלה הרשת נגד התוכנית, שזכה בקיתונות של ביקורת, הצליח לטעת ספקות בלב שליש מהציבור. אם להאמין לדברי מקורב לרשת, היעד המקורי היה 15%-20% מפקפקים, כך שהתוצאה הנוכחית היא הצלחה.

יועץ התקשורת מוטי שרף, שחתום על הקמפיין של הרשת ועמד בימים האחרונים במרכזה של ביקורת צולבת, אכן נשמע מרוצה: "פתחנו את הקמפיין ברמת אמינות אפסית, בגלל החטוטרת של התחקיר הקודם. למעשה, 100% מהציבור האמין באופן מוחלט ל'כלבוטק'. לכן הגדרנו מראש שהמטרה שלנו היא עצם העובדה שהציבור יטיל ספק באמינותם של הממצאים.

"חשוב לזכור", הוסיף שרף, "שכ-50% מהציבור היהודי ממילא אינם תומכים בטיב טעם בגלל סוגיית הכשרות. אם מנטרלים את ההסתייגות הטבעית של ציבורים שונים מהרשת, אפשר להבין שה-30% המפקפקים הם אלה שמגיעים לרשת".

האם המאבק הועיל לטיב טעם?

הסקר בדק גם את מידת המודעות של הציבור לתחקיר ולתגובת הרשת. הנתונים לא משאירים מקום לספק: הציבור לא הצליח לפספס את הפרשה. 81% שמעו עליה, ויותר מחצי מהאוכלוסייה (57%) שמע עליה עוד לפני השידור - הרבה בזכות הקמפיין של "טיב טעם". ה"בלוג" שהקימה הרשת, אשר בו הציגה את תגובותיה, נחשף לעיני 8.5% מהציבור.

נעם רז, מנכ"ל מכון המחקר מידע שיווקי סי-איי, אינו מסכים עם שרף שמדובר בסיפור הצלחה אסטרטגי. "המאבק של טיב טעם לא עשה לה טוב", אומר רז. "ההתכתשות במדיה העלתה את המודעות לפרשה לרמה גבוהה מאוד, ואף ששיעור גבוה מאוד מהמודעים לפרשה גם שמע את תגובת טיב טעם, הרשת לא זכתה באמון. הניסיון של טיב טעם להגיב בניגוד ל'תורת הלחימה' המקובלת במקרי משבר מהסוג הזה - התנצלות ומחויבות לשקיפות ולבדיקות פנימיות - לא הצליח לעמוד מול אמצעי המדיה שעמדו לרשות 'כלבוטק'".

האם שיעור מפקפקים של 32% הוא אכן הישג, שגם יתורגם לנזק קטן בקופות, או שמא רמת המודעות הגבוהה לתחקיר רק העמיקה את הנזק שנגרם לרשת? בימים הקרובים יפורסמו הנתונים החשובים באמת: נתוני המכירה של הרשת בימי המשבר, שאינם מושפעים מספינים תקשורתיים ואינם נתונים לפרשנות. רק אז ניתן יהיה לקבוע בבירור אם האסטרטגיה התקשורתית שנקטה הרשת הצליחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully