וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעקובס: להמשיך בהפרטת אל על למרות המתקפה

הארץ

21.9.2001 / 9:19

מאת זוהר בלומנקרנץ

מנהל רשות החברות הממשלתיות, ירון יעקובס, דורש מהממשלה להמשיך בתהליך הפרטת אל על, בלא קשר להתקפת הטרור על ארה"ב ותוצאותיה. יעקובס אמר כי יש להתחיל בתהליך הפרטת אל על, שכן יש החלטת ממשלה עקרונית, נכונה בבסיסה, שלא צריכה להיות מושפעת מהמצב החדש שנוצר.

יעקובס אמר כי לא בחן עדיין לעומק את השפעתה של מתקפת הטרור על אל על, אך החלטת ועדת שרים לענייני הפרטה לגבי צורת ההפרטה לא צריכה להיות תלויה במצב החדש.

על פי התכנון המקורי, ועדת השרים להפרטה אמורה להתכנס לאחר החגים כדי להחליט בעניין הפרטת אל על.

על פי הצעת ההפרטה החדשה של אל על, שעליה יצטרכו שרי הוועדה להצביע, המדינה תמכור את כל אחזקותיה באל על. בוועדה חברים שר האוצר, שר המשפטים, שר התחבורה והתיירות, וראש הממשלה.

לפי התוכנית של הממשלה, המכירה תיעשה בשלבים, כשבשלב ראשון יימכרו 49% ממניותיה של החברה, ובהמשך יתר אחזקותיה של המדינה בחברה.

רשות החברות הממשלתיות הכניסה בזמנו תיקונים בהצעת ההחלטה המקורית, על סמך ההערות שהתקבלו ממשרדי הממשלה השונים - אוצר, תחבורה וביטחון, ואל על.

ניירות הערך של החברה יירשמו למסחר בבורסה

מדובר בשני תיקונים עיקריים: בסעיף המתייחס להפרטת אל על בשלבים נאמר במקור כי בסוף השלב הראשון תחזיק המדינה לא פחות מ-51% מהמניות. התיקון הוסיף כי ניירות הערך של אל על יהיו רשומים למסחר בבורסה בישראל או בחו"ל. המשמעות של התיקון היא שהמדינה מודיעה מראש על כוונתה להפנות חלק נכבד מהמניות לבורסה.

תיקון שני: ביצוע השלבים הבאים, מהשלב השני והלאה, יחויב באישורה הנפרד של ועדת השרים לענייני הפרטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully