וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב תקים רשת סיבים אופטיים לאורך מערכת הביוב

הארץ

21.9.2001 / 9:26

מאת הדר חורש

עיריית תל אביב מתכוונת להקים רשת תקשורת סיבים אופטיים לאורך מערכות הביוב של העיר; המערכת תשמש לשליטה במערכות שונות כמו מערכת המים הביוב ובקרת רמזורים, והעיריה תוכל להעמיד את הרשת לרשותן של חברות שיספקו שירותי תקשורת על הרשת.

בין המשתמשים האפשריים ברשת יכולות להיות רשתות שיווק הזקוקות לתקשורת נתונים רחבת פס בין הסניפים וכן בנקים, מפעילי שילוט חוצות וחברות תקשורת - שיספקו שירותי טלפון אינטרנט ותקשורת נתונים למנויים.

תל אביב צפויה להיות במוקד התחרות שתתפתח בשוק התקשורת בין סלקום לבזק. על פי ההערכות, תתמקד סלקום באזורים מסחריים ובאזורי מגורים צפופים בעלי אוכלוסיה מבוססת. רשת התקשורת של סלקום תהיה מבוססת בחלקה על גישה אלחוטית, ואולם הכל מסכימים שהרשת האלחוטית תהיה רק פתרון זמני, עד לרישות אזור הפעולה בסיבים אופטיים.

בשנה האחרונה הקימה גם רשות הנמלים והרכבות רשת סיבים אופטיים לאורך מסילות הרכבת בישראל, והיא מבקשת להשכיר את הסיבים לחברות תקשורת. משרד התקשורת אינו מתיר לארגונים ציבוריים לספק שירותי תקשורת על גבי רשתות סיבים, אך הוא מתיר לארגונים אלה להשכיר את הרשתות לחברות מסחריות בעלות היתרים כלליים או מיוחדים להענקת שירותי תקשורת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully